2023 YILI KALİTE İÇ DEĞERLENDİRME RAPORU

GİRESUN ÜNİVERSİTESİ - İLAHİYAT FAKÜLTESİ

BİRİM HAKKINDA BİLGİLER

Genel Bilgiler
İletişim Bilgileri

Fakülte Adresi:

Giresun Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Giresun Üniversitesi Güre Yerleşkesi Yeni Bina B. Blok 5. kat

Telefon:

0454 310 1780

Faks:

0454 310 1789

Web Adresi:

 iif@giresun.edu.tr

Fakülte Sekreteri:

Yakup Kırdemir - 0454 310 1782
Kanıtlar

https://iif.giresun.edu.tr/tr

https://iif.giresun.edu.tr/tr

Tarihsel Gelişimi

Fakültemiz, Bakanlar Kurulunun 25.07.2012 tarih ve 3527 Sayılı Kararının, 08.09.2012 tarihli ve 28405 sayılı Resmi Gazetede yayınlanmasıyla kurulmuştur.
Fakültemiz, İslami İlimler Programı ve İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Eğitimi Programı olmak üzere 2 programda öğretime başlamış ancak 2014-2015 eğitim-öğretim yılından itibaren İDKAB Programına öğrenci alınmadığından İslami İlimler Programı olarak eğitim-öğretimine devam etmiştir. Cumhurbaşkanlığının 03/08/2023 tarih ve 7477 sayılı kararıyla İlahiyat Fakültesi olarak isim değişikliği yapılmıştır. 2023-2024 öğretim yılı güz dönemi itibariyle I. Öğretimde 537, II. Öğretimde 393 olmak üzere toplam 930 öğrenci eğitim görmektedir. 2022-2023 öğretim yılında toplamda 113  öğrenci mezun olmuştur.

Kanıtlar

https://iif.giresun.edu.tr/tr/page/genel-bilgiler/3924

Misyonu, Vizyonu, Değerleri ve Hedefleri

Misyon
Dinin ana kaynaklarına bağlı kalınarak, İslami ilimlerin etkili bir şekilde kavranıp özümsenmesini sağlamaya dönük akademik çalışmalar yapmak ve bu çalışma bilincini fakülte bünyesine yerleştirmek,

Fakülte öğrencilerinin yetiştirilmesinde olduğu kadar başta Giresun ili ve çevresi olmak üzere ulusal ve uluslararası alanda bilimsel katkı sağlamak, araştıran, bilen, farklılıklara açık, tarihi köklerinden haberdar, bugünü kavrayan ve yarına yönelik öngörülerde bulunan bireyler yetiştirmek.

Vizyon 
İslam dininin temel kaynaklarından ve bilimsel verilerden hareketle; akademik araştırmalar yaparak İslami ilimlerin doğru anlaşılması, kavranması ve ilkelerinin içselleştirilmesi suretiyle, bilimsel birikimden ve tarihi geçmişinden haberdar, çağın ihtiyaçlarını kavrayan, çevresini aydınlatan, gelecek için planları olan, proje üreten, toplumun tüm katmanlarına hitap edecek bireyler yetiştiren, nitelikli, öncü bir fakülte olmak. 


Değerlerimiz
Giresun Üniversitesi İlahiyat Fakültesi, toplumumuzun millî ve manevî değerlerini kendi değeri olarak benimsemiş ve bu değerlerin korunması ve yaşatılması hususunda gereken çalışmalarda bulunmayı kendisine ilke edinmiştir. Fakültemiz, bu milli ve manevi değerleri kendi misyonu olan ilmi çerçevede geliştirme ve güncelleştirme konusunda çalışmalar yapmaktadır.

Kanıtlar

https://iif.giresun.edu.tr/tr/page/misyon-ve-vizyon/3925

Eğitim ve Öğretim Hizmeti Sunan Birimleri

Giresun Üniversitesi İlahiyat Fakültesinin akademik teşkilat yapısı içinde 2022-2023 Eğitim Öğretim yılı itibariyle üç bölüm, yirmi anabilim dalı bulunmaktadır. Fakültemizde verilen Eğitim-Öğretim hizmeti güz ve bahar olmak üzere iki dönemden oluşmaktadır. Her bir dönem 14 haftadan ibarettir. Fakültemizde ders geçme sistemi uygulanmakta olup fakültemizin Eğitim-Öğretim dili Türkçe ve %30 Arapça’dır. Fakültemizde Çift Dal/Yan Dal bulunmamaktadır.

Kanıtlar

https://iif.giresun.edu.tr/tr/akademikbolumler

Araştırma Faaliyetlerinin Yürütüldüğü Birimleri

Birimin AR-GE faaliyeti gerçekleştiren, bu kapsamda hizmet sunan ve destek veren dil laboratuvarı bulunmaktadır.

Kanıtlar

lab_cropped-1526.jpeg

Birimin Organizasyon Yapısı

Giresun Üniversitesi İslami İlimler Fakültesinin organizasyon şeması iç ve dış paydaşlar inhası üzerinden web sitesinde kamuoyu ile paylaşılmıştır. Fakültemizin organizasyon şeması iç ve dış paydaşlarının inhası üzerinden https://iif.giresun.edu.tr/tr/page/idari-yapi/7064 “Fakültemiz” sekmesi başlığı altında verilen alt sekmeler vasıtasıyla kamuoyu ile paylaşılmıştır. Aynı zamanda fakültemizde yöneticiler arasında görev dağılımını gösteren iş akış şemaları ve görev dağılımları tanımlamaları da “Yönetim” sekmesi başlığı altında verilen alt sekmeler vasıtasıyla ve yine fakültemizde tesis edilen ilgili komisyon ve koordinatörlüklerin listesi de “Fakültemiz” sekmesi altında verilen alt sekmeler vasıtasıyla https://iif.giresun.edu.tr/tr/page/idari-yapi/7064 üzerinden kamuoyu ile (iç ve dış paydaşlar) paylaşılmıştır.

Kanıtlar

https://iif.giresun.edu.tr/tr/page/akademik-idari-yapi-semasi/7316

İyileştirmeye Yönelik Çalışmalar

2023 yılı içerisinde fakültemizde kalite ve akreditasyon süreçlerine uyum sağlamak ve fakültemizin eğitim konusundaki başarısını artırmak amacıyla öğretim üyelerimizle toplantılar yapılmıştır. Akreditasyon süreçleri bağlamında müfredatta yer alan derslerin bologna sistemindeki bilgileri güncellenmiştir.

Kanıtlar

https://iif.giresun.edu.tr/tr/page/2023-yili/9680

https://ubs.giresun.edu.tr/ogrenci/ebp/organizasyon.aspx?kultur=tr-TR&Mod=1&ustbirim=8&birim=3&altbirim=-1&program=1595&organizasyonId=459&mufredatTurId=932001%20

LİDERLİK, YÖNETİŞİM VE KALİTE

A.1. Liderlik ve Kalite
A.1.1. Yönetim modeli ve idari yapı

Giresun Üniversitesi’nin Yönetim Sistemi Politikası; “kurumsal bilgi üretimini ve kullanımını, kalite güvencesi sistemlerini destekleyen bilgi yönetim sistemi ve uygulamaları aracılığıyla yönetimin etkinliği, hesap verebilirlik ve kamuoyunu bilgilendirme hususlarını dikkate alarak etkili bir şekilde yürütmektedir. Bu doğrultuda tüm kaynaklarının etkinlik ve verimlilik odaklı kullanılmasındaki süreçleri titizlikle izleyen, kurumsal bilginin korunmasını ve güvenirliğini güvence altına alan bir yönetim sistemi politikasını benimsemektedir” ifadesi ile belirlenmiş ve ilgili politika Akreditasyon, Akademik Değerlendirme ve Kalite Koordinatörlüğü’nün web sitesi üzerinden kamuoyu ile (iç ve dış paydaşlar) paylaşılmıştır. Giresun Üniversitesi İlahiyat Fakültesi de bu politikayı “Yönetim Sistemi Politikası” olarak benimsemiştir. Fakültemizin yönetim sistematiği 2547 sayılı Yükseköğretim Kanunu ve Üniversitelerde Akademik Teşkilat Yönetmeliği hükümleri gereğince ile tanımlanmıştır. Kurum organları; Dekan, Fakülte Kurulu ve Fakülte Yönetim Kurulundan oluşmaktadır. Fakülte yöneticileri ise dekan, dekan yardımcıları, bölüm başkanları, anabilim dalı başkanları ve fakülte sekreteridir. Fakültemizin yönetim ve idari yapılanmasını gösteren ilgili organizasyon şeması fakültemizin web sayfasında kamuoyu ile (iç ve dış paydaşlar) paylaşılmıştır. 

Kanıtlar

https://iif.giresun.edu.tr/tr/page/akademik-idari-yapi-semasi/7316

A.1.2. Liderlik

Fakültemizde ilgili mevzuatlar gereğince birimimizin kalite süreçleri açısından gelişim, denetim ve iyileştirme faaliyetlerini yürüten ve denetleyen “Akreditasyon ve Kalite Komisyonu” kurulduğu belirtilmiştir. Bu komisyonun 2021 yılından itibaren faaliyette bulunmaya başladığına atıfta bulunularak 30.12.2020 tarih ve 193-11 numaralı Üniversitemiz Senatosunda kabul edilen “Birim Kalite Komisyonları Yönergesi”nin dördüncü maddesi gereğince, görevleri de tanımlanan, fakültemizde yeni bir “Birim Kalite Komisyonu” oluşturulduğu ifade edilmişti. Bu cümleden hareketle Fakültemizde 2021 yılından itibaren bir kalite kültür ve ikliminin tesis edilmeye çalışıldığı kendiliğinden ortaya çıkmaktadır. Birim kalite Komisyonu yapmış olduğu toplantılar ile 2020 ve 2021 yıllarında Birim Öz Değerlendirme Raporunu hazırlamış, fakültemizin kalite süreçleri açısından güçlü ve iyileştirmeye dönük yönlerini tespit ederek bu minvalde gerekli eylem planlarını hazırlamayı hedef olarak belirlemiştir. Ayrıca tüm çalışanların birim yöneticilerine fakültenin amaç  ve hedefleri ile ilgili görüş ve önerilerini iletebilmeleri için çeşitli sıklıkta Akademik Kurullar,  Fakülte Kurul ve Bölüm Kurul Toplantıları yapılmakta ve bu toplantılarda çalışanların öneri  ve istekleri de değerlendirilmektedir. Kurum içi işleyişin gelişimi ve sürdürülebilirliğini sağlamak adına bütün personeli dahil etmeye yönelik her  bölümden personelin fakültede oluşturulan çeşitli çalışma komisyonlarda  görev almaları sağlanmaktadır. 

Kanıtlar

https://iif.giresun.edu.tr/tr/page/birim-kalite-komisyonu/7312

https://iif.giresun.edu.tr/tr/page/akademik-tesvik-basvuru-ve-inceleme-komisyonu/7366

A.1.3. Kurumsal dönüşüm kapasitesi

Fakültemizde yükseköğretim ekosistemi içerisindeki değişimler, küresel eğilimler, ulusal hedefler ve paydaş beklentileri dikkate alınmaktadır. Ancak bu yönetimsel yetkinlikler, birimin amaç, misyon, vizyon ve hedefleri dikkate alınarak, birimin yeni ve değişen çevreye uyum sağlamasına yönelik çalışmalar geliştirilme sürecindedir. Bu amaçla fakültemiz için ulusal akreditasyon süreci çalışmalarına başlanmıştır. Buna ek olarak çağımızın gerekliliklere ve yeterliklere uygun olarak fakültemizdeki programlarda ders içeriklerinin yenilenmesi, çalışma koşullarının ve ekipmanların kalitesinin iyileştirilmesi, çalışanların ve öğrencilerin öz değerlendirme ve kalite değerlendirmedeki rolünün güçlendirmesi gibi konulara önem verilmektedir.

Kanıtlar

https://iif.giresun.edu.tr/tr/page/2023-yili/9680

A.1.4. İç kalite güvencesi mekanizmaları

Üniversitemiz “Birim Kalite Komisyonları Yönergesinin dördüncü maddesi gereğince fakültemizde “Birim Kalite Komisyonu” tanımlı süreçler dahilinde çalışmalarını gerçekleştirmektedir. Komisyon üyeleri belirlenirken, ilgili mevzuat hükümleri, liyakat, meritokrasi ve komisyonda birim/bölümlerinin en az bir kişi ile temsiline azami ölçüde dikkat edilmiştir. Fakültemizde iç kalite güvencesi mekanizması çerçevesinde yürütülen iş ve işlemlerle ilgili birim web sayfamızda “Kalite” sekmesi altında komisyon üyelerinin isimleri ve kalite süreçleri ile ilgili detaylı bilgi ve düzenlemelere yer verilmektedir. Birim web sayfamızda yer alan bu sekme başlığı altında önceki yıllarda hazırlanan BÖDR’ler ve faaliyet raporları kamuoyu ile paylaşılmaktadır. Ayrıca birim kalite güvencesi çerçevesinde yürütülen her bir çalışmaya ilişkin detaylı bilgilere yer verilen “Kalite İzlencesi” sekmesi de iç ve dış paydaşlarla paylaşılmaktadır.  Aynı şekilde, birim web sayfasında “Akreditasyon” sekmesi oluşturulmuş ve “Akreditasyon İzlencesi” sekmesi ile de program akreditasyonu sürecinde gerçekleştirilen her çalışmaya ait detaylı bilgiler güncel olarak paylaşılmaktadır. Fakültedeki program akreditasyonuna yönelik sürdürülen çalışmalarda kalite ile ilgili iki komisyon aktif olarak rol almakta ve bu komisyon tarafından etkileşimli bir şekilde süreçler yürütülmektedir. 

Kanıtlar

https://iif.giresun.edu.tr/tr/page/kalite-politikalari/7309

https://iif.giresun.edu.tr/tr/page/birim-kalite-komisyonu/7312

A.1.5. Kamuoyunu bilgilendirme ve hesap verebilirlik

İç ve dış paydaşlarımıza karşı olan sorumluluk ve şeffaf yönetim anlayışımız gereği, fakültemiz eğitim-öğretim, araştırma-geliştirme, faaliyetlerinin güncel verileri, “Fakülte, Yönetim, Akademik, Akreditasyon ve Kalite, Personel İşleri, Öğrenci İşleri, Dimer” ana sekmeleri ve bu sekmelere bağlı alt sekmeler halinde kurumsal web sitemiz üzerinden kamuoyu ile paylaşılmıştır. Bu paylaşım ile iç ve dış paydaşlarımızın kurumumuza ait güncel bilgi ve verilere kolaylıkla ulaşımına imkan ve olanak verilmektedir. Kamuoyuyla paylaşılan bilgilerin doğruluğu ve güncelliği; birimlerimiz/bölümlerimiz arasındaki yazışma ve bilgi dolaşımındaki entegrasyonu sağlayan EBYS (Elektronik Bilgi Yönetim Sistemi) sistemi üzerinden sağlanmaktadır.

Kanıtlar

https://iif.giresun.edu.tr/tr

https://iif.giresun.edu.tr/tr/contact

A.2. Misyon ve Stratejik Amaçlar
A.2.1. Misyon, vizyon ve politikalar

Bu raporun birinci kısım 1.3. başlığı altında yer verilen açıklamalarla fakültenin güncellenen misyon, vizyon ve temel değerlerine yer verilmiştir. Bu ilkeler ve ilgili dokümanlar fakültenin web sayfasında iç ve dış paydaşlarla paylaşılmaktadır. Fakültemizin  öncelikli hedefi “Fakülte öğrencilerinin yetiştirilmesinde olduğu kadar başta Giresun ili ve çevresi olmak üzere ulusal ve uluslararası alanda bilimsel katkı sağlamak, araştıran, bilen, farklılıklara açık, tarihi köklerinden haberdar, bugünü kavrayan ve yarına yönelik öngörülerde bulunan bireyler yetiştirmektir. Üniversitemiz Akreditasyon, Akademik Değerlendirme ve Kalite Koordinatörlüğü nezaretinde, kurum ve birim düzeyinde kalite güvencesi süreçlerini yönetmek üzere “Kalite Güvencesi, Eğitim Öğretim, Araştırma ve Geliştirme, Toplumsal Katkı ve Yönetim Sistemi” alt komisyonları oluşturulmuş, komisyonların görevleri “Giresun Üniversitesi Kalite Güvencesi Yönergesi” ile tespit edilmiştir. İlgili politikalara hem “Akreditasyon, Akademik Değerlendirme ve Kalite Koordinatörlüğünün "politikalar" sekmesinden hem de fakültemizin web sayfasından ulaşılabilmektedir.

Kanıtlar

https://kalite.giresun.edu.tr/Files/ckFiles/kalite-giresun-edu-tr/mevzuat/Kalite%20G%C3%BCvence%20Y%C3%B6nergesi%20(Yeni).pdf

https://kalite.giresun.edu.tr/Files/ckFiles/kalite-giresun-edu-tr/raporlar/GR%C3%9C%20Birim%20Kalite%20Komisyonlar%C4%B1%20Y%C3%B6nergesi%20193-11.pdf

https://iif.giresun.edu.tr/tr/page/misyon-ve-vizyon/3925

A.2.2. Stratejik amaç ve hedefler

Üniversitemizin “2020-2024 Stratejik Planı“ ve bu raporun 1.3 kısmında da belirtilen fakültemizin “misyon, vizyon, değer ve stratejik hedefleri” örtüşmektedir. Stratejik planda yer alan, amaç ve hedeflere bağlı olarak belirlenen performans göstergeleri düzenli olarak ilk altı aylık izleme raporu, on iki aylık değerlendirme raporu çerçevesinde izlenmekte ve değerlendirilmektedir. İlgili performans göstergeleri, iş birliği olarak tanımlanan birimlerden, GÜYBİS Yönetim Bilgi Sistemi üzerinden toplanmaktadır. Bu bağlamda, stratejik planda fakültemize iş birliği atanan performans göstergeleri düzenli olarak izleme ve değerlendirme dönemlerinde sisteme girilmektedir. Sisteme girilen veriler çerçevesinde gerekli önlemler alınmaktadır. Üniversitemiz stratejik plan çalışmalarında, 2021 yılında bir ilk olarak Stratejik Plan İzleme ve Değerlendirme Komisyonu kurulmuştur. Fakültemiz öğretim üyeleri bu komisyonun üyesi olarak kurum düzeyinde yürütülen çalışmalara da katkı sunmaktadır. 

Kanıtlar

https://str.giresun.edu.tr/Files/UploadFiles/a-2-2-a-stratejik-plan-iz...-29012022151539.pdf

A.2.3. Performans yönetimi

Üniversitemizde, kurumsal izleme ve değerlendirme süreçlerini güçlendirmek üzere; stratejik yönetim, kalite güvencesi sistemi, performans esaslı bütçe, iç kontrol, risk yönetimi ve süreç yönetimi aşamalarında veri toplama ve analizi noktasında Giresun Üniversitesi Yönetim Bilgi Sistemi (GÜYBİS) kullanılmaktadır. Bu sistemle birlikte, ilgili performans göstergeleri, stratejik planlama özelinde iş birliği yapılan birimlerden; kalite çalışmaları özelinde ise kalite elçilerinden alınan bilgilerle izlenmektedir. Bu bağlamda, fakültemizde izleme ve değerlendirme zamanlarında sistem üzerinden veriler girilmek üzere süreçler yapılandırılmıştır. Performans yönetimi hususunda, fakültemizin ilgili kurul ve komisyonlarında süreçler gündeme alınmakta ve gerekli önlemler alınmaktadır. 

Kanıtlar

https://str.giresun.edu.tr/STR/Home/?949875531

Güybis Ekran Görüntüsü.png

A.3. Yönetim Sistemleri
A.3.1. Bilgi yönetim sistemi

Üniversitemiz genelinde 2017 yılının ikinci yarısından itibaren “Elektronik Belge Yönetim Sistemi” kullanılmakta olup, bu sistem aracılığı ile birimlerimiz/bölümlerimiz arasındaki yazışma ve bilgi dolaşımındaki entegrasyon sağlanmış olup “E-imza” uygulaması ile fakültemiz alt ve üst birimlerinin her türlü yazışması bu kanalla güvence altına alınmıştır. Yine üniversitemizin kalite politikaları gereği üniversitemiz geneli fakültemiz özelinde “Ünipa Öğrenci Bilgi Sistemi”, “Mezun Öğrenci Bilgi Sistemi”, “Akademik Bilgi Veri Yönetim Sistemi”, “BAP Proje Yönetim Sistemi”, “Güybis Yönetim Bilgi Sistemi”, “Netiket Personel Bilgi Sistemi”, “Kütüphane Dijital Arşiv Yönetimi” gibi çeşitli tür ve derecede işlevi olan bilgi yönetim sistemi mekanizmaları ihdas edilmiş olup bu mekanizmalar aracılığı ile yapılan her türlü iş ve eylemler, gerek fakültemiz akademik-idari personeli ve gerekse de öğrencilerimiz tarafından ilgili yasal mevzuat ve uygulamalar çerçevesinde yerine getirilmektedir ki, bu yasal mevzuatlara “Üniversitemiz 2019 Kurum İç Değerlendirme Raporu”nda yer verilmiştir. Bu bilgiye ek olarak üniversitemizin tüm akademik ve idari birimleri (İslami İlimler Fakültesi de dahil) kendi 2020 Birim Öz Değerlendirme Raporlarını Güybis Yönetim Bilgi Sistemi içerisinde bulunan ara yüz üzerinden ilk kez bir otomasyon programı aracılığıyla merkezi olarak doldurdukları da söylenmelidir.  6 Nisan 2020 tarihi itibarıyla Üniversitemiz genelinde alınan kararlar gereğince 2019-20 bahar ve 2020-21 güz dönemi kapsamında acil uzaktan öğretime geçilmiş olup bu amaçla Üniversitemizin tüm akademik birimlerinde “Adobe Connect Moodle Sistemi” kullanılmaya başlanmıştır. Bu modelin nasıl ve ne şekilde kullanılacağı/kullanıldığı bilgisine Üniversitemiz “Uzaktan Eğitim İç Değerlendirme Raporu 2020”nin onyedinci sayfasında yer alan “Bilgi Yönetim Sistemi” kısmında ayrıntılı olarak yerilmiştir.

Kanıtlar

https://ubys.giresun.edu.tr/

https://ubs.giresun.edu.tr/login.aspx?lang=tr-TR

https://str.giresun.edu.tr/Files/UploadFiles/a-3-1-d-kisisel-verilerin...-29012022151924.pdf

A.3.2. İnsan kaynakları yönetimi

Fakültemizde atama, yükseltme ve görevlendirme iş ve işlemleri, “2547 sayılı Yükseköğretim Kanunu, Öğretim Üyeliğine Yükseltilme ve Atanma Yönetmeliği, Giresun Üniversitesi Öğretim Üyeliğine Yükseltilme ve Atanma Yönergesi, Öğretim Üyesi Dışındaki Öğretim Elemanı Kadrolarına Yapılacak Atamalarda Uygulanacak Merkezi Sınav İle Giriş Sınavlarına İlişkin Usul ve Esaslar Hakkında Yönetmelik, Devlet Yükseköğretim Kurumlarında Öğretim Elemanı Norm Kadrolarının Belirlenmesine ve Kullanılmasına İlişkin Yönetmelik, Yurtiçinde ve Yurtdışında Görevlendirmelerde Uyulacak Esaslara İlişkin Yönetmelik” gibi yasal mevzuat hükümleri gereğince güvence altına alınmaktadır. Bütün bu iş ve işlemler Fakültemizin ilgili kurulları, ile Üniversitemizin ilgili birimleri (“Personel Daire Başkanlığı, Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı”) tarafından izlenmekte, gerekli önlemler alınmakta ve iyileştirmeler yasal mevzuatlar çerçevesinde yapılmaktadır. Kurum içi ve kurum dışı ders görevlendirmelerinde öğretim elemanlarının öncelikli olarak uzmanlık alanı, akademik öz geçmişi gibi kriterler dikkate alınmakta, ders görevlendirmeleri fakültemiz bölüm/ana bilim dallarının kurullarında karara bağlanmakta ve fakültemizin ilgili kurallarında da nihai kararın verilmesi suretiyle tesis edilip güvence altına alınmaktadır. Fakültemize ihtiyaç duyulan idari personel alımı ve atanması iş ve işlemleri rektörlük tarafından yapılmaktadır. 

Kanıtlar

https://www.mevzuat.gov.tr/mevzuat?MevzuatNo=24672&MevzuatTur=7&MevzuatTertip=5

https://www.mevzuat.gov.tr/MevzuatMetin/1.5.2914.pdf

https://static.ohu.edu.tr/uniweb/media/portallar/personel/sayfalar/3799/eti0f555.pdf

https://mevzuat.gov.tr/mevzuat?MevzuatNo=27923&MevzuatTur=7&MevzuatTertip=5

A.3.3. Finansal yönetim

Fakültemiz Mali Kaynakları; Merkezi Yönetim Bütçe Kanunu’nun Resmi Gazete’de yayımlanmasına müteakip, birimlerin ihtiyaçları, öğrenci ve personel durumu, önceki yılın bütçesi ve harcamaları da dikkate alınarak Fakültemize tahsis edilen ödenekler dâhilinde belirlenmektedir. Ödenek yetersizliği gibi özel bir durumla karşılaşılması durumunda, Rektörlük Birimi aracılığı ile Hazine ve Maliye Bakanlığı’ndan ilave ek ödenek talep edilerek ek ödenek sağlanabilmekte ya da Üniversitemiz genel bütçesinden kaynak aktarılmak suretiyle mali ihtiyaçlar bu ek ödenek vasıtasıyla karşılanmaktadır. Bu cümleden hareketle Fakültemiz “İlahiyat Fakültesi Personel Maaş İşlemleri İş Akış Süreci Şeması”, “Ek Ders Ödemesi İş Akış Süreci Şeması”, “Yolluk Ödeme İşlemleri İş Akış Süreci Şeması”, “İkinci Öğretim Mesai İşlemleri İş Akış Süreci Şeması”,  2020 yılı itibarıyla hazırlanmış, ilgili şemalar fakültemizin web sitesi  üzerinden  iç ve dış paydaşlarımız ile paylaşılmıştır.

Fakültemizde Taşınır kaynakların yönetimi 10/12/2003 tarihli ve 5018 sayılı “Mali Yönetimi ve Kontrol Kanunu”nun” 44 üncü maddesine dayanılarak hazırlanan “Taşınır Mal Yönetmeliği”ne uygun olarak yapılmaktadır. Bu amaç doğrultusunda Fakültemizde aşağıda kanıtlar kısmında verilen ilgili iş akış şemaları hazırlanmış ve yine fakültemizin web sitesi üzerinden iç ve dış paydaşlarımızın inhası üzerinden kamuoyu ile paylaşılmıştır. Ayrıca öğretim elamanlarımız TÜBİTAK, BAP vb. projeler vasıtasıyla da ayni/nakdi destek sağlama imkan ve fırsatına da sahiptirler.

Kanıtlar

https://www.mevzuat.gov.tr/MevzuatMetin/1.5.5018.pdf

https://www.mevzuat.gov.tr/MevzuatMetin/3.5.200611545.pdf

A.3.4. Süreç yönetimi

Üniversitemiz tarafından belirlenen İç Kontrol Uyum Eylem Planında öngörülen eylemler, Fakültemizce etkili bir şekilde uygulanmaktadır. Süreç yönetiminde, ilgili kişilere tebliğ edilmiş olan görev tanımları ile iş ve işlemlerin yapılışına yönelik iş akış şemaları iç ve dış paydaşlarımızla web sayfasından paylaşılmaktadır. 

Kanıtlar

https://iif.giresun.edu.tr/tr/page/is-akis-surecleri/7348

https://iif.giresun.edu.tr/tr/page/genel-isleyis-semasi/7315

https://iif.giresun.edu.tr/tr/page/gorev-tanimlari/7351

A.4. Paydaş Katılımı
A.4.1. İç ve dış paydaş katılımı

Giresun Üniversitesi İlahiyat Fakültesi’nin iç paydaşları; ilgili programlarında öğrenim görmekte olan öğrenciler ile akademik ve idari personelidir.  Akademik personel bölüm kurulu, anabilim dalı kurulu, fakülte kurulu ve fakülte yönetim kurulu gibi çeşitli tür ve derecedeki kurullara katılım sağlayarak; idare personel ise ilgili mevzuatların çerçevesinde yönetim ve kalite süreçlerine katılım göstermektedir. 30.12.2020 tarih ve 193-11 numaralı Üniversitemiz Senatosunda kabul edilen “Birim Kalite Komisyonları Yönergesi”nin dördüncü maddesi gereğince Fakültemizde tesis edilen “Birim Kalite Komisyonu”nun üyelerinden birisi de öğrenci temsilcisidir. Bu ifadeden hareketle fakültemizde kalite süreç ve etkinliklerinin planlanmasında öğrencilerimizi temsilen bir temsilci bulunmakta ve öğrencilerimiz bu kanalla kalite sürecine katılım göstermektedirler. Fakültemiz, en önemli dış paydaşlarından birisi olan İl Milli Eğitim Müdürlüğü ile koordineli bir şekilde çalışmaktadır. Bu noktada Milli Eğitim Bakanlığı ve Üniversite işbirliği kapsamında Fakültemizde okutulan “Öğretmenlik Uygulaması”, “Okul Deneyimi” dersinde uygulama birliğinin sağlanması amacıyla Fakültemiz Dekanlığı ile İl Milli Eğitim okul müdürlerinin katılımıyla 02.11.2018 tarihinde eşgüdüm ve işbirliği toplantılarının üçüncüsünü gerçekleştirilmiş olup ayrıntılı bilgiye 2019 yılı Kurum Birim İç Değerlendirme Raporunda yer verilmiştir. Üniversitemizde mezun bilgi yönetimi sistemi tesis edilmiş olup ilgili sistem üniversitemiz web sayfası aracılığıyla (http://mbs.giresun.edu.tr/) iç ve dış paydaşlarımız üzerinden kamuoyu ile paylaşılmıştır. Bu sistem tüm alt yapısı ile çalışır vaziyette olup bu sistem aracılığıyla mezunlarımızın; demografik bilgilerine, iletişim bilgilerine, akademik bilgilerine ve çalışma hayatı bilgilerine ulaşılabilmektedir. Ancak bu sistemin işlevselliği ve etkin kullanımı tartışmaya açıktır. Çünkü bu konuda fakültemizde henüz bir izleme ve iyileştirme döngüsü tesis edilememiştir.

İç Paydaşlar

 

Dış Paydaşlar

 

 

 

Akademik Personel

 

Yükseköğretim Kurulu

İdari Personel

 

Milli Eğitim Bakanlığı

Öğrenciler

 

İl Milli Eğitim Müdürlüğü, İl Müftülüğü, Aile ve Sosyal

 

 

Politikalar İl Müdürlüğü, İl Emniyet

 

 

Müdürlüğü, Meslek Odaları ve diğer

 

 

ilgili kurum ve kuruluşlar

Yöneticiler

 

Mezunlarımız

Kanıtlar

https://str.giresun.edu.tr/Files/UploadFiles/ic-ve-dis-paydas-50320211...-28012022135338.png

https://mbs.giresun.edu.tr

A.4.2. Öğrenci geri bildirimleri

Fakültemizde tesis edilen “Birim Kalite Komisyonu”nun üyelerinden birisi de öğrenci temsilcisi olup, öğrencilerimiz bu uygulama ile kalite süreçlerine katılım göstermektedirler. Fakültemizde ders memnuniyet anketleri 2020-2021 eğitim-öğretim yılından itibaren, Akreditasyon, akademik Değerlendirme ve Kalite Koordinatörlüğü bünyesinde kurulan Sürekli İyileştirme ve Ölçme Değerlendirme Komisyonunun çalışmaları ile 2021-22 eğitim öğretim yılından itibaren bu türden anketlerin yapılması fakültemiz bünyesinde kurulan DİMER aracılığıyla yapılmaktadır. Fakültemizin internet sitesinde DİMER sekmesinden öneri, şikayet ve bilgi talebi gibi hususlar fakültemize iletilebilmektedir.

Kanıtlar

http://iif.giresun.edu.tr/tr/contact

http://iif.giresun.edu.tr/tr/page/birim-kalite-komisyonu/7312

A.4.3. Mezun ilişkileri yönetimi

Üniversitemizde mezun bilgi yönetimi sistemi kurulmuş olup, ilgili sistem üniversitemiz web sayfası üzerinden iç ve dış paydaşlarımızın kullanımına açılmıştır. Bu sistem tüm alt yapısı ile çalışır vaziyette olup mezunlarımızın demografik bilgilerine, iletişim bilgilerine, akademik bilgilerine ve çalışma hayatı bilgilerine ulaşım imkânı vermektedir. Fakültemizde ise mezun bilgi sistemine yönelik çalışmalar devam etmektedir.

Kanıtlar

https://mbs.giresun.edu.tr

A.5. Uluslararasılaşma
A.5.1. Uluslararasılaşma süreçlerinin yönetimi

Üniversitemizde uluslararası protokoller ve işbirliklerinin izlenmesi için Dış İlişkiler Ofisi kurulmuştur. Bu ofis altında Erasmus, Farabi ve Mevlana programları ile Uluslararası Öğrenci Ofisinin iş ve işlemlerini gerçekleştirmek için birer koordinatör görevlendirilmiştir. 2020-21 eğitim öğretim eğitim öğretim yılı güz yarı yılı itibarıyla Fakültemiz birimlerine devam eden toplam yabancı uyruklu öğrenci ve 3 yabancı uyruklu öğretim üyesi bulunmaktadır. Fakültemize kayıtlı yabancı uyruklu öğrencilerin iş ve işlemleri Uluslararası Ofis ve Yabancı Uyruklu Öğrenci Ofisinin inhası ile yapılmaktadır. Bu uygulamanın dışında fakültemizde yabancı uyruklu öğretim elamanlarına yönelik bir uygulama bulunmamaktadır.

 

Kanıtlar

https://str.giresun.edu.tr/Files/UploadFiles/a-5-1-c-erasmus-birim-koo...-7022023115256.pdf

A.5.2. Uluslararasılaşma kaynakları

Akreditasyon, Akademik Değerlendirme ve Kalite Koordinatörlüğü nezaretinde Üniversitemiz Kalite Alt Komisyonları tarafından hazırlanan, Üniversite Kalite Komisyonda görüşülüp 30.12.2020 tarih ve 193-7 numaralı Üniversitemiz Senatosunda alınan karar gereğince üniversitemizin “Uluslararasılaşma Politikası

” belirlenmiş ve bu politika  “Giresun Üniversitesi; kalite güvence sistemi, eğitim-öğretim, araştırma-geliştirme, toplumsal katkı ve yönetim sistemi politikalarını, bu politikalar doğrultusunda belirlediği stratejilerini ve hedeflerini, stratejik planında uluslararasılaşma esaslı olarak belirlediği faaliyetlerini birbirlerine entegre etme sürecinde uluslararası bütünleştirme anlayışına sahiptir. Bu bağlamda uluslararası düzeyde rekabet edilebilirliği yüksek bireyler yetiştirmeyi, uluslararası bağlantı ve ortaklıklarını, uluslararası düzeyde öğrenci ve personel hareketliliğini destekleyerek uluslararası ve kültürlerarası bir kurum olarak hizmet sunmayı ve bu hizmetlerde sürdürülebilirliği sağlamayı uluslararasılaşma politikası olarak benimsemektedir” ifadesi ile dile getirilmiştir. İslami İlimler Fakültesi de bu politikayı aynen benimsemiştir. Fakültemizde Mevlana Değişim Programı aracılığıyla yapılan ikili anlaşmalar ile farklı ülkelerden öğrencilerin anabilim dalında öğrenim görmesi ve öğrencilerimizin de farklı ülkelerde eğitim alması sağlanmaktadır. Ayrıca fakültemiz bünyesinde yer alan yabancı uyruklu öğretim üyelerinin varlığıyla üniversitesinin uluslararasılaşma politikasına katkı sağlanmaktadır. 
Kanıtlar

http://erasmus.giresun.edu.tr

http://iif.giresun.edu.tr/tr/page/erasmus-birim-koordinatorlugu/7376

A.5.3. Uluslararasılaşma performansı

Fakültemiz uluslararasılaşma politikası kapsamındaki faaliyetlerin sonuçlarını birimlerden elde ettiği performans göstergelerine dayalı olarak değerlendirmektedir. Bu husustaki veriler Fakültemiz 2023 Yılı Birim Faaliyet Raporu hazırlandıktan sonra web sayfamız üzerinden iç ve dış paydaşlara ulaştırılacaktır.

Kanıtlar

https://iif.giresun.edu.tr/tr/page/faaliyet-raporlari/7313

EĞİTİM VE ÖĞRETİM

B.1. Programların Tasarımı, Değerlendirilmesi ve Güncellenmesi
B.1.1. Programların tasarımı ve onayı

Fakültemizde bölüm/anabilim dalı/anasanat dalı/program açılması teklifleri ilgili akademik birimlerce, çağın gereklerine uygun olarak ulusal ve uluslararası yeterlilikler, kalkınma planları çerçevesinde bölgesel ihtiyaç ve gereklilikler gereğince, değerlendirilir, YÖK tarafından belirlenen başvuru formatına (gerekçe, yurt içi ve yurt dışı örnekler, dersler ve içerikleri, personel yeterliliği, fiziki altyapı ve benzerine ilişkin bilgileri) uygun bir standart başvuru dosyası hazırlanır, başvuru dosyası ilgili akademik birimin kurullarında görüşülüp üniversite eğitim komisyonunda incelendikten sonra senatonun onayına sunulur ve dosya YÖK’e gönderilir ve başvurunun neticesi beklenir. Yine Fakültemizde ilgili birimlerin ilgili dönem içindeki ders programları, sınav program ve sınav gözetmenlikleri “Ders Programları, Sınav Programları ve Sınav Gözetmenlikleri Komisyonu” tarafından tanzim edilmektedir. Fakültemiz YÖK tarafından belirlenen “Ulusal Yeterlilikler Çerçevesini ve “Alana Özgü Yeterlilikleri” dikkate alarak kendi program yeterliklerini belirlemektedir. Programların yeterlilikleri belirlenirken Türkiye Yükseköğretim Yeterlilikler Çerçevesiyle (TYYÇ) uyumu göz önünde bulundurulmaktadır. Programların yeterlilikleriyle ders öğrenme çıktıları arasında ilişkilendirme de bölümlerimiz/anabilim dallarımız tarafından yapılmaktadır. Fakültemiz bölümlerinin/anabilim dallarının ders bilgi paketleri/katalogları web sitemiz aracılığıyla iç ve dış paydaşlar ile paylaşılmıştır.

Programların tasarım ve onayı süreçlerinde bölüm kurulu toplantıları ile akademik kurul toplantılarında alınan kararlar aracılığıyla iç paydaşların görüşleri alınmaktadır. Dış paydaşlarla olan işbirliğine katkı sağlamak amacıyla Milli Eğitim Bakanlığı’na (MEB) bağlı okullardaki müdür, müdür yardımcıları, formatör öğretmen ve uygulama öğretmenleri ile görüşmeler yapılarak okul deneyimi ve öğretmenlik uygulamaları dersleri ilgili mevzuatlar ve protokoller çerçevesinde yürütülmektedir.

Kanıtlar

https://iif.giresun.edu.tr/tr/news-detail/islami-ilimler-fakultesi-ders-mufredati/4709

https://str.giresun.edu.tr/Files/UploadFiles/egitimde_is_birligi_proto...-8032021122302.pdf

B.1.2. Programın ders dağılım dengesi

Fakültemizde birimlerimizin programları, ders bilgi paketi vasıtasıyla web sitemiz üzerinden iç ve dış paydaşlar ile paylaşılmaktadır. Fakültemizde YÖK tarafından belirlenen ve 2018 yılında güncellenmesi yapılan paket ders programı uygulaması ile seçmeli dersler ile zorunlu dersler arasında mutlak bir denge kurulmak zorundadır/kurulmuştur. Uygulanmakta olan bu program gereğince zorunlu/seçmeli meslek bilgisi, alan eğitimi ve genel kültür derslerinin yüzdelik dağılımları da genel bir standartta uygun olmak zorunda olup ilgili derslerin içerikleri ders yüzdeli dağılımları ve ders yükleri fakültemiz web sitesi üzerinden iç ve dış paydaşlar ile paylaşılmıştır.

Kanıtlar

https://iif.giresun.edu.tr/Files/ckFiles/iif-giresun-edu-tr/İslami%20İlimler%202016%20-%20Copy%201.PDF

B.1.3. Ders kazanımlarının program çıktılarıyla uyumu

Fakültemizde bütün bölümlerimiz/anabilim dallarımız YÖK tarafından belirlenen “Ulusal Yeterlilikler Çerçevesi”ni ve “Alana Özgü Yeterlilikleri” dikkate alarak kendi program yeterliklerini belirlemektedir. Programların yeterlilikleri belirlenirken Türkiye Yükseköğretim Yeterlilikler Çerçevesiyle (TYYÇ) uyumu göz önünde bulundurulmaktadır. Programların yeterlilikleriyle ders öğrenme çıktıları arasında ilişkilendirme de bölümlerimiz/anabilim dallarımız tarafından yapılmakta olup bu iş ve işlemlerle ilgili kanıtlar sunulmuştur.

Kanıtlar

https://ubs.giresun.edu.tr/ogrenci/ebp/organizasyon.aspx?kultur=tr-TR&Mod=1&ustbirim=8&birim=3&altbirim=-1&program=1595&organizasyonId=459&mufredatTurId=932001

B.1.4. Öğrenci iş yüküne dayalı ders tasarımı

Fakültemizde bölümlerin/anabilim dallarının ders programlarında yer alan derslerin, Bologna Süreci ölçütlerine göre öğrenci iş yüküne dayalı kredi değerleri (AKTS) belirlenmiş olup mezkur ders kredileri web sitemiz üzerinden iç ve dış paydaşlar ile paylaşılmıştır. Bu bağlamda öğrencilerimizin programlarına aktif olarak katılımını sağlamak amacı ile derslerin öğrenci iş yüküne göre AKTS kredi değerleri de belirlenmiştir.  Öğrenci iş yükü ibaresi ile ders saatlerinin yanı sıra bireysel çalışma, ödev, sunum, performans, sınava hazırlık, sınav gibi eğitim-öğretim etkinliklerinde harcanan bütün zaman olgusu kastedilmektedir. Fakültemizde bir eğitim-öğretim yılında her bir lisans programı için ders ve uygulama kredilerinin toplamı her bir   yarıyıl için 30, yıllık 60, toplamda ise 240 AKTS’dir

Kanıtlar

https://str.giresun.edu.tr/Files/UploadFiles/akts-dagilim-ornegi-50320...-28012022140754.png

B.1.5. Programların izlenmesi ve güncellenmesi

Fakültemizde programların izlenmesi ve güncellenmesi süreci, öğretim elemanları tarafından hazırlanan ders izlencelerinin eğitim-öğretim yılı dönem başında Bologna bilgi paketine işlenmesi ile güvence altına alınmaktadır. Bununla birlikte fakültemiz akreditasyon birim komisyonunca ders izlencelerinin Bologna bilgi paketine işlenmesi ve/veya güncellenmesi teşvik edilmektedir.

Kanıtlar

http://iif.giresun.edu.tr/tr/page/akreditasyon-izlencesi/9459

https://ubs.giresun.edu.tr/ogrenci/ebp/organizasyon.aspx?kultur=tr-TR&Mod=1&ustbirim=8&birim=3&altbirim=-1&program=1595&organizasyonId=459&mufredatTurId=932001

B.1.6. Eğitim ve öğretim süreçlerinin yönetimi

Fakültemizde egitim ve oğretim süreclerine iliskin gorev ve sorumluluklar tanımlıdır. Eğitim-Öğretim yılı takvimi, üniversitemizin her sene yayınladığı akademik takvime göre yürütülmektedir. Akadenik takvim her dönem yılı başında birimimizin internet sitesinde ve "Duyurular" kısmında iç ve dış paydaşlarla paylaşılmaktadır.

Kanıtlar

http://iif.giresun.edu.tr/tr/news-detail/akademik-takvim-guncellenmistir/11576

http://iif.giresun.edu.tr/tr/page/akademik-takvim/3935

B.2. Programların Yürütülmesi (Öğrenci Merkezli Öğrenme, Öğretme ve Değerlendirme)
B.2.1. Öğretim yöntem ve teknikleri

Fakültemizin benimsemiş olduğu temel değerlerden hareketle fakültenin misyon ve vizyon anlayışı çerçevesinde öğrenci merkezli öğrenmeye önem verilmektedir. İlgili mevzuatlar gereğince (Giresun Üniversitesi Ön Lisans ve Lisans Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliğinin 18. maddesi) öğrencilerin teorik derslerde yüzde yetmiş, uygulamalı derslerde ise yüzde seksen devam zorunluluğu bulunmaktadır. Gerekli durumlarda öğretim elamanları öğrencilerine seminer, ödev, proje, uygulama çalışmaları ve benzeri çalışmalar da yaptırabilmektedirler. Öğretim Teknolojileri, bilgisayar, fen öğretimi ve laboratuvar uygulamaları, materyal tasarımı ve materyal geliştirme, özel öğretim yöntemleri, sanat atölyeleri gibi uygulamaya dönük derslerde bireysel ve grup çalışmalarına ağırlık verilmektedir.

Kanıtlar

https://www.mevzuat.gov.tr/mevzuat?MevzuatNo=15197&MevzuatTur=8&MevzuatTertip=5

B.2.2. Ölçme ve değerlendirme

Genelde Üniversitemiz özelde ise fakültemizde öğrenci başarısını ölçme ve değerlendirme süreci, “Giresun Üniversitesi Önlisans ve Lisans Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği” hükümleri gereğince tesis edilmektedir. Söz konusu yönetmelik gereğince sınavlar; yazılı veya uygulamalı olarak yapılabilmektedir. Sınavlara ek olarak ödev, proje, rapor vb. etkinlikler de değerlendirme yöntemi olarak kullanılabilmektedir. Kullanılacak değerlendirme yöntemi, ilgili öğretim elemanı tarafından programın yeterlik ve kazanımları da göz önünde bulundurularak belirlenmektedir. Buna bağlı olarak öğrencinin başarısını değerlendirmede BOLOGNA sürecinde her ders için öğrenci başarısını değerlendirme kriterleri de bulunmaktadır. Dersleri yürüten öğretim elemanları dersin başarısının ölçülmesi ve değerlendirmesinde hangi kriterleri seçeceğini ve uygulayacağını BOLOGNA ders paketi sistemine işler ve bu durumu derslerinde öğrencilere duyurur. Fakültemizde ilgili bölümlerin/anabilim dallarının ders bilgi paketinde yer alan derslerin ölçme ve değerlendirme süreçleri tanımlı hale getirilmiş olup ilgili ders paketleri web sitemiz üzerinden iç ve dış paydaşlar ile paylaşılmıştır. Bu uygulamaya paralel olarak fakültemizde öğrencinin başarısını ölçme ve değerlendirmede (BDY) tanımlı süreçler her akademik yıl başında yapılan Öğrenci işleri Daire Başkanlığı ve fakülte oryantasyon programları ile de öğrencilere duyurulmaktadır.

Kanıtlar

https://str.giresun.edu.tr/Files/UploadFiles/bbb-14022022093917.png

https://www.mevzuat.gov.tr/mevzuat?MevzuatNo=15197&MevzuatTur=8&MevzuatTertip=5

B.2.3. Öğrenci kabulü ve önceki öğrenmenin tanınması ve kredilendirilmesi

Fakültemize merkezi yerleştirme sınavları ile öğrenci alımı yapılmaktadır. Özellikle merkezi yerleştirme dışında öğrenci alımlarında/kabullerinde disiplin cezası almama, ÖSYM puanı, akademik not ortalaması vb. kriterler dikkate alınmaktadır. Bu türden faaliyetler 27561 Sayılı Resmi Gazete’de 24.04.2010 tarihinde yayınlanmış olan ve belirli periyotlarla güncellenen  “Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik”  çerçevesinde yürütülmektedir.  Yabancı uyruklu öğrencileri se “Giresun Üniversitesi Uluslararası Öğrenci Yönergesi” hükümleri gereğince programlara kabul edilmektedir. Ayrıca Giresun Üniversitesi Uluslararası Öğrenci Ofisi yabancı uyruklu öğrencilere üniversiteye başvuru koşullarını ve önemli tarihleri takip edebilme ve ihtiyaç duydukları bilgilere ulaşabilme olanağı sunmaktadır. Fakültemize yatay/dikey geçiş yapan veya ön lisans düzeyinde alanla ilgili diploması bulunan öğrencilerin daha önceden almış oldukları derslerin güncel anabilim dalı programında yer alması durumunda ilgili derslerden kurul kararı ile muaf olabilmektedir. Bu süreç için ilgili öğrenci, muaf olmak istediği derslerin içeriklerinin ve transkriptinin eklendiği bir dilekçe ile fakülte öğrenci işleri birimine başvuru yapmakta ve dekanlığın talebi üzerine anabilim dalında oluşturulan kurul ile süreç gerçekleşmektedir. Dersin içeriğinin ve kredisinin uygun olması ve ilgili bölüm kurulu tarafından onaylanması durumunda, öğrenci bu dersten muaf tutulabilir. Bu süreçlerle ilgili iş akış şemaları hazırlanma aşamasındadır.

Kanıtlar

http://fso.giresun.edu.tr/Files/ckFiles/79-123-150-29/Uluslararas%C4%B1%20%C3%B6%C4%9Fren ci%20ofisi/Hakk%C4%B1m%C4%B1zda%20Linkleri/yabanci_uyruklu_yonerge.pdf

https://str.giresun.edu.tr/Files/UploadFiles/kanit-5032021162139-28012022141448.png

B.2.4. Yeterliliklerin sertifikalandırılması ve diploma

Fakültemizde son bir yıl içerisinde (2012-2023 eğitim öğretim yılı) mezuniyet koşullarında herhangi bir değişiklik olmamıştır. Fakültemiz lisans seviyesinde sekiz yarıyıl ve  en az 240 AKTS ile mezun olunan bir eğitim-öğretim kurumu olma niteliği taşımaktadır. Mezuniyet, diploma, diploma eki ve sertifika ile ilgili iş ve işlemler “Giresun Üniversitesi Önlisans Ve Lisans Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği”, “Giresun Üniversitesi Diploma, Diploma Eki ve Diğer Belgelerin Düzenlenmesine İlişkin Yönerge” ile “Giresun Üniversitesi Öğrenciler ile Mezunların Başarı Sıralamaları ve Verilecek Belgelere İlişkin Yönerge” hükümleri gereğince yerine getirilmektedir.  Giresun Üniversitesi Önlisans Ve Lisans Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği” ilgili hükümleri şu şekildedir:

Mezuniyet, diploma, diploma eki ve sertifika

MADDE 26 – (1) Mezuniyet için önlisans programlarında 120, dört yıllık lisans programlarında 240, beş yıllık lisans programlarında 300, altı yıllık lisans programlarında 360 kredinin başarı ile tamamlanması gerekir. Kayıtlı olduğu öğretim programının ders, uygulama, staj gibi tüm gereklerini bu Yönetmelik hükümlerine göre başarıyla tamamlayan öğrenciler diploma almaya hak kazanırlar.

(2) Önlisans/lisans öğrenimini tamamlayan ve genel ağırlıklı not ortalaması 3.00 ile 3.49 arasında olan öğrenciler, onur öğrencisi; genel ağırlıklı not ortalaması 3.50 veya üstü olan öğrenciler ise yüksek onur öğrencisi olarak mezun olurlar. Bu bilgi, öğrencinin not döküm belgesi ve diploma ekinde belirtilir.

(3) Çift anadal programlarında öğrenciye anadal lisans programından mezuniyet hakkını elde etmeden çift anadal ikinci lisans programının diploması verilmez. Anadal lisans programından mezuniyet hakkını elde eden öğrenci, çift anadal ikinci lisans programını bitiremese bile anadal lisans programına ait lisans diplomasını alabilir. Çift anadal programlarına ait diplomalar, programların ait olduğu birimler tarafından verilir.

(4) Uluslararası ortak programlarda mezuniyet hakkını kazanmış öğrenciler iki üniversiteden ayrı ayrı diploma alır. Bu diplomalarda; diplomanın hangi akademik birimlere ait olduğu, diğer üniversite ve hangi ortak programa ait olduğu belirtilir. Öğrenciler, uluslararası programın her iki kurumdaki akademik gereklerini yerine getirmeden diplomalardan herhangi birini almaya hak kazanamaz.

(5) Anadal lisans programında mezuniyet hakkını kazanmayan öğrenciye yandal sertifikası verilmez. Sertifikalar, programların bağlı olduğu birimler tarafından verilir. Sertifikalarda öğrencinin anadalına ait diploma unvanı ayrıca belirtilir. Anadal lisans programından mezuniyet hakkını elde eden öğrenci yandal programını tamamlayamasa bile anadal lisans programına ait diplomasını alabilir.

(6) Çift anadal programından ayrılan bir öğrenci yandal programının tüm gereklerini yerine getirmişse yandal sertifikası almaya hak kazanır.

(7) Yandal programını tamamlayan öğrenci, yandal alanında lisans ve önlisans diplomasıyla verilen hak ve yetkilerden yararlanamaz. Yandal sertifikasının ne şekilde değerlendirileceği, ilgili birim tarafından belirlenir.

(8) Öğrencilere diplomayla birlikte İngilizce diploma eki verilir. Diploma eklerinde öğrencinin gördüğü öğrenimin nitelikleri, öğrencinin başarı durumu ve diploma türü belirtilir.

Kanıtlar

https://www.mevzuat.gov.tr/mevzuat?MevzuatNo=15197&MevzuatTur=8&MevzuatTertip=5

https://oidb.giresun.edu.tr/Files/ckFiles/oidb-giresun-edu-tr/Mevzuat/2020%20Diploma%20Yönergesi.pdf

https://oidb.giresun.edu.tr/Files/ckFiles/79-123-150-29/Öğrenci%20İşleri%20Daire%20Başkanlığı/yönergeler/GRUE_BASARI_YOENERGESI.pdf

B.3. Öğrenme Kaynakları ve Akademik Destek Hizmetleri
B.3.1. Öğrenme ortamı ve kaynakları

Fakültemiz öğretim elamanları ve öğrencileri, gerek üniversite ve gerekse de fakülte bünyesinde var olan öğrenme kaynaklarından (internet, kablosuz internet erişimi, kütüphane, e-kitap vb.)  yararlanabilmektedirler. Fakültemizin Merkez Güre Yerleşkesinde bulunması ve Üniversitemiz Merkez Kütüphanesi’nin de bu yerleşkede yer alması nedeniyle öğrenci ve öğretim elemanlarımızın ilgili kütüphanenin tüm olanaklarından yararlanması kolaylaşmaktadır. Bununla birlikte fakültemizde Arapça Dil Laboratuvarı bulunmakta olup öğrencilerimizin Yabancı dil alanındaki başarısının artırılması, fakültemiz için önem taşımaktadır.

Kanıtlar

https://kddb.giresun.edu.tr

https://str.giresun.edu.tr/Files/UploadFiles/kanitt-61-28012022143914.png

lab_cropped-1526.jpeg.png

B.3.2. Akademik destek hizmetler

Fakültemizde yürütülmekte olan danışmanlık hizmetleri “Giresun Üniversitesi Önlisans ve Lisans Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği” ve “Giresun Üniversitesi Önlisans/Lisans Öğrenci Danışmanlığı Yönergesi” hükümleri gereğince yapılmaktadır. Bu yönetmeliğin 16. Maddesi gereğince öğrencilerinin akademik gelişiminin izlenmesi danışmanların (araştırma görevlileri, öğretim görevlileri ve öğretim üyeleri) sorumluluğu altındadır. Danışman ataması, geçici danışman görevlendirmesi, bu görevlendirmenin ilgili öğrencilere duyurulması, danışman değişikliği, danışmanın sorumluluğu (öğrenciyi ve akademik başarısını izleme, teknik değerlendirmelerin ardından ona önerilerde bulunma, öğrencilerin ders seçimlerini onaylama) gibi hususlarda mezkur yönetmelik hükümleri gereğince tesis edilmektedir. Bu uygulamalara ek olarak fakültemizde ilgili danışmanlar, öğrencilerimizin eğitim-öğretim hayatı boyunca karşılaşabileceği akademik sorunları çözmesine de yardımcı olmaktadırlar. Öğrenci-akademik danışman görüşme gün ve saatleri akademik danışman tarafından belirlenerek öğrencilere duyurulmaktadır. Akademik danışmanlık sürecinde danışmanların Öğrenci Bilgi Sistemi üzerinden öğrencileri ile görüşmelerini takip etmesi, ilk görüşmede öğrenciyi tanımaya yönelik bir form doldurması istenmektedir. Öğrencilere ders kaydı, ders seçimi, öğrenci hareketliliği programları, akademik ilerleme, akademik ve idari süreçler gibi birçok konuda rehberlik edilmektedir. Özellikle kayıt yenileme zamanlarında öğrenciler danışmanlarından gerekli desteği almaktadır.  Ayrıca web sitesi üzerinde yer alan “Eğitim Öğretim” sekmesi başlığı altında bulunan “Danışman Listesi” alt sekmesi aracılığıyla ile bölüm-anabilim dalı bazında danışman listelerimiz iç ve dış paydaşlarımız ile paylaşılmıştır.

Kanıtlar

http://iif.giresun.edu.tr/tr/page/danisman-listesi/7053

https://oidb.giresun.edu.tr/Files/ckFiles/79-123-150-29/Öğrenci%20İşleri%20Daire%20Başkanlığı/yönergeler/2019-DANISMANLIK_YOENERGESI.PDF

https://oidb.giresun.edu.tr/Files/ckFiles/79-123-150-29/Öğrenci%20İşleri%20Daire%20Başkanlığı/yönergeler/2019-DANISMANLIK_YOENERGESI.PDF

B.3.3. Tesis ve altyapılar

Fakültemiz mevcut öğrenme kaynak ve imkanlarından (internet, kablosuz internet erişimi, kütüphane, e-kitap vb.) bahsedilmiş ve bu durumla ilgili tablo B.3.1’in kanıtlar kısmında de gösterilmiştir. Fakültemiz öğrencilerine yönelik yemekhane ve kantin hizmetleri Sağlık Kültür ve Spor (SKS) Dairesi Başkanlığı tarafından yürütülmektedir. 

Kanıtlar

https://kddb.giresun.edu.tr/

lab_cropped-1526.jpeg.png

B.3.4. Dezavantajlı gruplar

Fakültemiz bünyesinde “engelsiz üniversite” koşulları henüz oluşmamıştır. Hatta fakültemizde engelli öğrenciler için herhangi bir asansör ya da uyarıcı bir düzenek de bulunmamaktadır. Ancak fakültemiz öğrencileri Üniversitemiz genelinde tesis edilen engelli öğrencilere eğitim-öğretim hizmetlerinde, sosyal yaşamlarında ve yerleşke içerisinde destek vermek, diğer öğrencilerle aynı koşullarda akademik ve sosyal etkinliklere katılabilmelerini sağlamak amacıyla “Engelli Öğrenci Birimi” aracılığı ile bu tür faaliyetlere katılım gösterme fırsatına sahiptirler.

Kanıtlar

http://eub.giresun.edu.tr

https://str.giresun.edu.tr/Files/UploadFiles/engelli-ogrenci-birim-yon...-5032021163220.png

B.3.5. Sosyal, kültürel, sportif faaliyetler

Yüz yüze örgün eğitim-öğretim hizmetlerinin yürütüldüğü dönemlerde fakültemizde çeşitli tür ve derecede kültür, spor ve sağlığa ilişkin etkinlikler rahatlıkla yapılmıştır/yapılmaktadır. Aynı zamanda fakültemizde öğrenim gören öğrencilerimiz, sosyal ve kültürel faaliyetler çerçevesinde üniversitemiz bünyesinde faaliyet gösteren çeşitli tür ve derecede kulüplere ve topluluklara da üye olabilmektedirler.

Kanıtlar

http://iif.giresun.edu.tr/tr/announcement-detail/fakultemizin-yeni-ogrencilerine-yonelik-ada-gezisi-duzenlendi/5619

http://iif.giresun.edu.tr/tr/announcement-detail/-dogu-bati-islam-ve-filistin-konferansi/5682

https://www.giresun.edu.tr/tr/news-detail/-kelamcilar-universitemizde-bulustu/4565

B.4. Öğretim Kadrosu
B.4.1. Atama, yükseltme ve görevlendirme kriterleri

Genelde üniversitemizde özelde ise fakültemizde atama, yükseltme ve görevlendirme iş ve işlemleri 2547 sayılı Yükseköğretim KanunuÖğretim Üyeliğine Yükseltilme ve Atanma YönetmeliğiGiresun Üniversitesi Öğretim Üyeliğine Yükseltilme ve Atanma YönergesiÖğretim Üyesi Dışındaki Öğretim Elemanı Kadrolarına Yapılacak Atamalarda Uygulanacak Merkezi Sınav İle Giriş Sınavlarına İlişkin Usul ve Esaslar Hakkında YönetmelikDevlet Yükseköğretim Kurumlarında Öğretim Elemanı Norm Kadrolarının Belirlenmesine ve Kullanılmasına İlişkin YönetmelikYurtiçinde ve Yurtdışında Görevlendirmelerde Uyulacak Esaslara İlişkin Yönetmelik gibi yasal mevzuat hükümleri gereğince güvence altına alınmaktadır.  Bütün bu iş ve işlemler, fakültemizin ilgili kurulları, ile üniversitemizin ilgili birimleri  (Personel Daire BaşkanlığıÖğrenci İşleri Daire Başkanlığı) tarafından izlenmekte, gerekli önlemler alınmakta ve iyileştirmeler yasal mevzuatlar çerçevesinde yapılmaktadır. Kurum içi ve kurum dışı ders görevlendirmelerinde öğretim elemanlarının öncelikli olarak uzmanlık alanı, akademik özgeçmişi gibi kriterler dikkate alınmakta, ders görevlendirmeleri fakültemiz bölüm/anabilim dallarının kurullarında karara bağlanmak ve fakültemizin ilgili kurallarında da nihai kararın verilmesi suretiyle tesis edilip güvence altına alınmaktadır.

Kanıtlar

https://www.mevzuat.gov.tr/MevzuatMetin/1.5.2547.pdf

https://www.mevzuat.gov.tr/mevzuat?MevzuatNo=24672&MevzuatTur=7&MevzuatTertip=5

https://pdb.giresun.edu.tr/Files/ckFiles/pdb-giresun-edu-tr/Dokümanlar/Yönergeler/GİRESUN%20ÜNİVERSİTESİ%20ÖĞRETİM%20ÜYELİĞİNE%20YÜKSELTİLME%20VE%20ATANMA%20YÖNERGESİ%20(21.03.2019)%20(1).pdf

https://www.mevzuat.gov.tr/mevzuat?MevzuatNo=10155&MevzuatTur=7&MevzuatTertip=5

https://www.mevzuat.gov.tr/MevzuatMetin/1.5.2547.pdf

B.4.2. Öğretim yetkinlikleri ve gelişimi

Fakültemizde ders görevlendirmelerinde öğretim elemanlarının öncelikli olarak uzmanlık alanı, akademik özgeçmişi gibi kriterler dikkate alınmakta, ders görevlendirmeleri fakültemiz bölüm/anabilim dallarının kurullarında karara bağlanmak ve fakültemizin ilgili kurallarında da nihai kararın verilmesi suretiyle tesis edilip güvence altına alınmaktadır. 

02/05/2023 tarihinde Fakültemiz öğretim elemanlarından Doç. Dr. Hüseyin Algur Millî Eğitim Bakanlığı Din Öğretimi Genel Müdürlüğü tarafından düzenlenen "Örgün Eğitimle Birlikte Hafızlık Çalıştayı"na katılmıştır.  

06/05/2023 tarihinde Fakültemizde kalite ve akreditasyon süreçlerine uyum sağlamak ve fakültemizin eğitim konusundaki başarısını artırmak amacıyla öğretim üyelerimizle toplantı yapılmıştır.

Kelam Anabilim Dalları Koordinasyon Toplantısının 26.sı, 6-7 Ekim 2023 tarihlerinde, Üniversitemiz Ömer Halisdemir Konferans Salonunda, İlahiyat Fakültemizin organizatörlüğünde gerçekleştirilmiştir.

Buna ek olarak fakültemiz öğretim elemanları kendi alanları ile ilgili akademik yayın yapma, kongre, sempozyum gibi bilimsel etkinliklere katılma bilimsel aktiviteler ile edinmiş oldukları kazanımları öğrenme-öğretme süreçlerine transfer etmektedirler.

Kanıtlar

http://iif.giresun.edu.tr/tr/announcement-detail/doc-dr-huseyin-algur-hocamiz-meb-orgun-egitimle-birlikte-hafizlik-calistayi-na-katildi/5394

http://kelamkoordinasyon26.giresun.edu.tr/tr

k1.jpeg

B.4..3 Eğitim faaliyetlerine yönelik teşvik ve ödüllendirme

Genelde üniversitemizde özelde ise fakültemizde akademik yayın yapma, yurt içi/yurt dışı kongre, sempozyum gibi bilimsel etkinliklere katılma gibi hususlarda öğretim elemanlarına sağlanan maddi olanaklar oldukça yetersizdir. Fotoğrafın bütününe bu şekilde bakılmasından sonra teşvik ve ödüllendirme iş ve işlemlerinin “Akademik Teşvik Yönetmeliği”, “Giresun Üniversitesi Yurtiçi ve Yurt Dışı Bilimsel Etkinliklere Katılımı Destekleme Yönergesi”, “Giresun Üniversitesi BAP Hazırlama, Değerlendirme ve İzleme Yönergesi” hükümleri gereğince yerine getirildiği somut örnek olarak karşımıza çıkmaktadır.

Kanıtlar

https://str.giresun.edu.tr/Files/UploadFiles/akademik-tesvik-odenegi-y...-9032021094523.png

ARAŞTIRMA VE GELİŞTİRME

C.1. Araştırma Süreçlerinin Yönetimi ve Araştırma Kaynakları
C.1.1. Araştırma süreçlerinin yönetimi

Harcamalar da dâhil olmak üzere araştırma ve geliştirme süreçlerine ait iş ve işlemler elektronik ortamda yürütülmektedir. Fakültemiz öğretim elemanları tarafından geliştirilen araştırma-geliştirme etkinliklerinin uygulanması, planlanması ve kontrol edilmesi, Üniversitemiz “BAP Koordinasyon Birimi” tarafından yerine getirilmekte ve takip edilmektedir. Bu süreçte elde edilen sonuçlar değerlendirilerek, aksayan yön/yönler hususunda ilgili önlem/önlemler de yine “BAP Koordinasyon Birimi” tarafından alınıp sonuçları iç ve dış paydaşlar ile paylaşılmaktadır.

Kanıtlar

http://ebap.giresun.edu.tr/

kanittt-16-28012022151536.png

C.1.2. İç ve dış kaynaklar

Fakültemiz öğretim elemanları tarafından geliştirilen araştırma-geliştirme etkinliklerinin uygulanması, planlanması ve kontrol edilmesi, maddi/nakdi harcama usul ve esasları, bütçeleri   Üniversitemiz “BAP Koordinasyon Birimi” tarafından yerine getirilmekte ve takip edilmektedir. Bu süreçte elde edilen sonuçlar değerlendirilerek, aksayan yön/yönler hususunda ilgili önlem/önlemler de yine “BAP Koordinasyon Birimi” tarafından alınıp sonuçları iç ve dış paydaşlar ile paylaşılmaktadır. BAP kaynaklarının kullanımına ilişkin tanımlı süreçler “BAP Koordinasyon Birimi”nin koordinesinde ilgili yasal mevzuatlar çerçevesinde (Yönetmelik, Yönerge, Harcama Usul ve Esasları gibi) yürütülmektedir. Ancak fakültemizde an itibarıyla tanzim edilmiş /düzenlenmiş/yürürlükte olan “İç Kaynak Kullanım Yönergesi” mevcut değildir. Fakültemizin, bağış ve sponsorluk yoluyla kurum dışı fonlamalar yoluyla kazanım sağladığı proje desteği, sponsor geliri, bağış vb. kalemleri henüz bulunmamaktadır.

Kanıtlar

http://ebap.giresun.edu.tr/tr/page/bap-usul-ve-esaslari/4453

bap-yonetmeligi-503202116...-28012022151659.png

C.1.3. Doktora programları ve doktora sonrası imkanlar

Fakültemizde herhangi bir doktora programı mevcut olmayıp bu durum fakültemizin geliştirilmeye açık yönü olarak tezahür etmektedir.

C.2. Araştırma Yetkinliği, İş birlikleri ve Destekler
C.2.1. Araştırma yetkinlikleri ve gelişimi

Fakültemize atanan akademik personelin yetkinliğinin ölçülmesi, izlenmesi ve değerlendirilmesi “Yükseköğretim Kanunu” ve “Giresun Üniversitesi Öğretim Üyeliğine  Yükseltilme ve Atanma Yönergesi” hükümleri ve bu kısmın kanıtlarında yer alan ilgili formlar gereğince güvence altına alınmaktadır. Bu raporun B.4.1 kısım ve kanıtlarında genelde üniversitemizde özelde ise fakültemizde atama, yükseltme ve görevlendirme iş ve işlemleri hakkında bilgi verildiği için bu kısımda bu konuya tekrar dönülmemiştir. Fakültemizde bölümlerin/anabilim dallarının gereksinim duyduğu öğretim elamanı kadro taleplerinin nasıl bir prosedür takip ettiği fakültemizin web sitesinde yer alan “Fakülte” ana sekmesi altında yer alan “Kurumsal Değerler” sekmesinin bir alt sekmesi olan “Kurumsal Yapı” alt sekmesi başlığı altında Tanımlanan “İş Akış Süreçleri ve Şemaları” sekmesi içerisinde yer alan “ Akademik Personel İş Alım Süreci İş Akış Şeması”nda da gösterilmiştir.

Kanıtlar

akdaemik personel alımı.pdf

C.2.2. Ulusal ve uluslararası ortak programlar ve ortak araştırma birimleri

Fakültemizde kurumlar arası işbirliklerini, disiplinler arası girişimleri, ortak girişimleri özendirecek ulusal ve uluslararası mekanizmalar mevcut değildir. Giresun Üniversitesi İlahiyat Fakültesi tarafından 06-08 Ekim 2023 tarihlerinde “26. Kelam Anabilim Dalları Koordinasyon Toplantısı ve İnancın Ahlakı Sempozyumu”  düzenlenmiştir.

Kanıtlar

İnancın Ahlakı Sempozyumu.png

C.3. Araştırma Performansı
C.3.1. Araştırma performansının izlenmesi ve değerlendirilmesi

Her yıl sene sonunda bölümlerden/anabilim dallarından düzenli olarak alınan ve bu kısmın kanıtlar kısmında da örnek olarak sunulan yıllık faaliyet raporları ile öğretim elamanlarının/araştırmacıların performansları izlenmekte ve değerlendirilmektedir.  “Giresun Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Faaliyet Raporu”nda 2023 yılında fakültemiz öğretim elamanlarının akademik çalışmaları toplu bir şekilde tablolar halinde gösterilmiştir.

Kanıtlar

https://iif.giresun.edu.tr/tr/page/faaliyet-raporlari/7313

C.3.2. Öğretim elemanı/araştırmacı performansının değerlendirilmesi

Teşvik ve ödüllendirme iş ve işlemleri “Akademik Teşvik Yönetmeliği”, “Giresun Üniversitesi Yurtiçi ve Yurt Dışı Bilimsel Etkinliklere Katılımı Destekleme Yönergesi”, “Giresun Üniversitesi BAP Hazırlama, Değerlendirme ve İzleme Yönergesi” hükümleri gereğince yerine getirilmektedir. 2023 yılında fakültemizden toplam 18 öğretim elemanı akademik teşvik ödeneği almaya hak kazanmıştır. Ayrıca, her yıl sene sonunda bölümlerden/anabilim dallarından düzenli olarak alınan ve bu kısmın kanıtlar kısmında da örnek olarak sunulan yıllık faaliyet raporları ile de öğretim elamanlarının/araştırmacıların performansları izlenmekte ve değerlendirilmektedir.

Kanıtlar

Akademik Teşvik Ödeneği Başvuru Sonuçları (2023).xlsx

Akademik Teşvik Ödeneği Başvuru Sonuçları (2023).xlsx

TOPLUMSAL KATKI

D.1. Toplumsal Katkı Süreçlerinin Yönetimi ve Toplumsal Katkı Kaynakları
D.1.1. Toplumsal katkı süreçlerinin yönetimi

“Dinin ana kaynaklarına bağlı kalınarak, İslami ilimlerin etkili bir şekilde kavranıp özümsenmesini sağlamaya dönük akademik çalışmalar yapmak ve bu çalışma bilincini fakülte bünyesine yerleştirmek, Fakülte öğrencilerinin yetiştirilmesinde olduğu kadar başta Giresun ili ve çevresi olmak üzere ulusal ve uluslararası alanda bilimsel katkı sağlamak, araştıran, bilen, farklılıklara açık, tarihi köklerinden haberdar, bugünü kavrayan ve yarına yönelik öngörülerde bulunan bireyler yetiştirmek” misyonunu benimseyen Fakültemiz, en önemli dış paydaşlarından birisi olan İl Milli Eğitim Müdürlüğü ile koordineli bir şekilde çalışmaktadır. Fakültemiz öğrencileri “Öğretmenlik Uygulaması” ve “Okul Deneyimi” derslerinin uygulama kısımlarını İl Milli Eğitim Müdürlüğü’ne bağlı devlet okullarında “Okul Deneyimi ve Öğretmenlik Uygulaması Yönergesi” ve ilgili diğer mevzuat(lar) hükümleri gereğince yerine getirmektedirler. Bu bağlamda 2020-21 eğitim-öğretim yılı güz dönemi “Öğretmenlik Uygulaması Dersinin Gerçekleştirme Düzeyini Değerlendirme Durum Raporu” ile mezkûr dersin sayısal verilerini gösteren tablo kanıtlar kısmında sunulmuştur.

Ayrıca 2023 yılı içerisinde Fakültemiz tarafından kurulan Giresun İslami İlimler vakfı aracılığıyla Ramazan ayı içerisinde Giresun halkından ihtiyaç sahibi olanlara 200 adet yardım kolisi dağıtımı gerçekleştirilmiştir.  

Giresun İslami İlimler vakfı olarak 120 öğrenciye çeşitli zamanlarda doğrudan ve dolaylı olarak burs yardımında bulunulmuştur.

Kanıtlar

https://islamiilimler.org.tr/?page_id=2268

D.1.2. Kaynaklar

Fakültemizde gerek kurum içi gerekse kurum dışı Toplumsal katkı faaliyetleri için ayrılmış bir ödenek/bütçe bulunmamaktadır.

D.2. Toplumsal Katkı Performansı
D.2.1.Toplumsal katkı performansının izlenmesi ve değerlendirilmesi

Fakültemizde toplumsal katkı hedeflerine ulaşılıp ulaşılmadığını belirlemek amacıyla spesifik olarak tesis edilmiş bir mekanizma bulunmamaktadır. Bu husus fakültemizin geliştirilmeye açık yönüdür.

SONUÇ VE DEĞERLENDİRME

Sonuç ve Değerlendirme
Güçlü Yönleri ile İyileşmeye Açık Yönler

GÜÇLÜ YÖNLERİMİZ

LİDERLİK

-Fakülte yönetiminin kalite süreçlerini sahiplenmesi ve yüksek motivasyonu,

-Birim Kalite Komisyonunun Kalite süreçlerinde etkin olması,

-Fakültemizin misyon, vizyon, değer ve stratejik hedeflerinin belirlenmiş olması,

-Dış paydaşlarımız ile (Milli Eğitim Müdürlüğü, İl Müftülüğü gibi) işbirliği içerisinde olma,

-Memnuniyet anketlerinin yapılması ve sonuçlarının kamuoyu ile paylaşılması

-Fakültemiz Birim Kalite ‘da üye olarak  öğrenci temsilcisinin yer alması ve  öğrencilerimizin bu yolla  kalite süreçlerine katılım göstermeleri,

-Atama, yükseltme ve görevlendirme kriterlerinin şeffaf bir şekilde kamuoyu ile paylaşılmış olması,

-Genelde üniversitemizde özelde ise fakültemizde atama, yükseltme ve görevlendirme iş ve işlemlerinin yasal mevzuatlar gereği güvence altına alınması,

-Fakültemizde insan kaynakları, mali kaynaklar ile taşınır ve taşınmaz kaynaklarının tümünün etkin ve verimli kullanılmasında işlevsel bir görev dağılımının yapılmış olması,

-Fakültemizde ihtiyaç duyulan alanlardaki akademik ve idari personel talebinin fakülte yönetimine bildirilmesi eyleminde görülen şeffaflık ve kolaylık,

-Fakültemizdeki akademik/idari faaliyet ve hizmetlerin sonuçlarının anlaşılabilir, karar vermeye yönelik, şeffaf ve güvenilir bir biçimde eksiksiz ve tam olarak kamuoyu ile paylaşılması,

-Fakültemizde bireysel ve kurumsal ilişkilerde “hürriyet, eşitlik ve birliktelik” ilkesine yönetim ve idari yapıda azami ölçüde dikkat edilmesi.

EĞİTİM ÖĞRETİM

-Fakültemizde Anabilim Dalı sayısının artarak 20'ye ulaşmış olması,

- 2023 yılı itibariyle akademisyen ihtiyacının karşılanmasıyla her anabilim dalında derse girecek en az bir öğretim üyesi ihtiyacının tamamlanmış olması,

-Bölümlerin/Anabilim Dallarının ders, sınav programları ve sınav gözetmenlikleri iş ve işlemlerinin “Ders Programları, Sınav Programları ve Sınav Gözetmenlikleri Komisyonu” tarafından yapılması,

-Fakültemiz bölümlerinin/anabilim dallarının ders bilgi paketleri/kataloglarının web sitemiz aracılığıyla iç ve dış paydaşlarımız ile paylaşılmış olması,

- YÖK tarafından belirlenen ve 2018 yılında güncellenmesi yapılan ders programı uygulaması ile seçmeli dersler ile zorunlu dersler arasında mutlak bir dengenin kurulmuş olması,

-“Okul Deneyimi” ve “Öğretmenlik Uygulaması” derslerinin “Eğitim Fakültesi Okul Deneyimi ve Öğretmenlik Uygulaması Yönergesi” esasları gereğince yürütülmesi,

-Fakültemiz ile Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı’nın koordinesinde hazırlık öğrencilerine yönelik “Oryantasyon Programlarının” düzenlenmesi,

-Fakültemiz bölümlerinin/anabilim dallarının ders programlarında yer alan öğretim Teknolojileri, materyal tasarımı ve materyal geliştirme, özel öğretim yöntemleri, sanat atölyeleri gibi uygulamaya dönük derslerde bireysel ve grup çalışmalarına ağırlık verilmesi.

-Fakültemizin web sitesinde yer alan “DİMER” sekmesi üzerinden tüm öğrencilerimiz her türlü şikâyet, talep ve önerilerini fakülte yönetimi ile paylaşabilmesi,

-Fakültemiz genelinde verilen Akademik Danışmanlık hizmetlerinin ilgili mevzuatlar gereğince yapılması ve bu hususta yönetim-öğretim elamanı-öğrenci arasında bir anlayış birliğinin oluşmuş olması,

-Ders görevlendirmelerinin öğretim elemanlarının öncelikli olarak uzmanlık alanı, akademik özgeçmişi gibi kriterler dikkate alınarak ilgili kurullar tarafından yapılıyor olması,

-Fakültemizin Merkez Güre Yerleşkesinde bulunması ve Üniversitemiz Merkez Kütüphanesi’nin de bu yerleşkede yer alması nedeniyle öğrenci ve öğretim elemanlarımızın ilgili kütüphanenin tüm olanaklarından yararlanmasının kolay olması,

ARAŞTIRMA GELİŞTİRME

-2022 yılı itibariyle fakültemizde Felsefe ve Din Bilimleri ile İslam Tarihi ve Sanatları yüksek lisans programlarının olması

-Üniversitemizin Araştırma ve Geliştirme Politikası ile Fakültemizin araştırma ve geliştirmeye dönük stratejik hedefi arasında bulunan pozitif tutarlılık,

- Fakültemize atanan akademik personelin yetkinliğinin ölçülmesi, izlenmesi ve değerlendirilmesi iş ve işlemlerinin ilgili mevzuatlar gereğince güvence altına alınmış olması,

-Öğretim elamanlarından alınan yıllık faaliyet raporları ile akademik ve araştırmaya dönük performansların izlenmesi ve değerlendirilmesi,

- Fakültemiz akademik yapılanmasında yer alan bölümlerin/anabilim dallarının disiplinler arası çalışmaya açık olmaları,

- Fakültemiz öğretim elemanları tarafından yapılan akademik çalışmaların BAP, TÜBİTAK gibi kurum ve kuruluşlar tarafından desteklenmesi,

-Dış paydaşlarımız tarafından düzenlenen çevrimiçi etkinliklere fakültemiz öğretim elamanlarının katılım göstermeleri.

-Fakültemiz öğretim elemanları tarafından fakültemiz öğrencilerine uzmanlaşmak istedikleri alanlarda ilave derslerin yapılması.

TOPLUMSAL KATKI

-Fakültemiz bünyesinde kurulan İslami İlimler vakfı aracılığıyla fakültemizde okuyan ihtiyaç sahibi ve/veya başarılı öğrencilere burs imkanının sağlanması.

-Fakülte vakfı aracılığıyla ilimizde bulunan ihtiyaç sahibi kimselere her yıl yardım kolisi dağıtılması.

-Fakültemiz öğretim elemanları tarafından toplumsal katkı için seminerler düzenlenmesi.

 

GELİŞTİRMEYE AÇIK YÖNLERİMİZ

LİDERLİK

- Fakülte genelinde kalite kültür ve ikliminin tam anlamıyla tesis edilememiş olması,

-Mezun Bilgi Sisteminin kullanım açısından etkin ve işlevsel olmaması nedeniyle bu hususta bir izleme ve iyileştirme sisteminin tesis edilmemiş/edilememiş olması,

-Kalite güvence sistemindeki uygulamaların bilgi yönetim sistemine tam olarak entegre edilememiş olması.

-Fakültemiz bünyesinde “engelsiz üniversite” koşullarının henüz oluşmaması, engelli öğrenciler için herhangi bir asansör ya da uyarıcı bir düzeneğin  bulunmaması,

-Fakültemizde kurum içi kaynakların tanzim edilmesi amacıyla düzenlenmiş bir “İç Kaynak Kullanım Yönergesi”nin bulunmaması,

- Fakültemizde kurumlar arası işbirliklerini, disiplinler arası girişimleri, sinerji yaratacak ortak girişimleri özendirecek ulusal ve uluslararası mekanizmaların bulunmaması,

-Fakültemize özgü toplumsal katkı hedefine ulaşılıp ulaşılmadığını belirlemek amacıyla sistemleştirilmiş ve tesis edilmiş bir mekanizmanın bulunmaması.

- Genelde üniversitemizde özelde ise fakültemizde mezunlarla iletişim ağının tam olarak tesis edilememiş olması,

- Genelde üniversitemiz özelde ise fakültemizde akademik ve idari mekanizmadaki performans değerlendirme sisteminin istenilen seviyede olmaması,

- Fakülte öğretim elemanlarının oda ihtiyaçlarının karşılanması hususundaki eksikliklerin bulunması,

- Fakültede eğitim-öğretim ihtiyacının karşılanması konusunda sınıf yetersizliği, fakülte binası yapısında yer alan olumsuz fiziki koşulların bulunması,

ARAŞTIRMA GELİŞTİRME

-Genelde üniversitemizde özelde ise fakültemizde akademik yayın yapma, yurt içi/yurt dışı kongre, sempozyum gibi bilimsel etkinliklere katılma gibi hususlarda öğretim elemanlarına sağlanan maddi olanakların oldukça yetersiz olması,

-Fakültemizde araştırma ve geliştirme faaliyetleri için ayrılan mali kaynakların oldukça sınırlı ve yetersiz kalması,

-Akademik yayın yapma, yurt içi/yurt dışı kongre, sempozyum gibi bilimsel etkinliklere katılma gibi hususlarda öğretim elemanlarına sağlanan maddi olanakların oldukça yetersiz olması.

EĞİTİM ÖĞRETİM

-Fakültemiz bünyesinde akredite olmuş herhangi bir akademik ve idari birimin (bölüm, anabilim dalı) bulunmaması, 

-Fakülte genelinde eğitim-öğretim araç-gereç ve materyal temini ile teknolojik donanımda karşılaşılan yetersizlikler.

- Fakültemizin, bağış ve sponsorluk yoluyla kurum dışı fonlamalar yoluyla kazanım sağladığı proje desteği, sponsor geliri, bağış vb. kalemlerinin sınırlı olması,

TOPLUMSAL KATKI

-Fakültemizde gerek kurum içi gerekse kurum dışı Toplumsal katkı faaliyetleri için ayırmış olduğu bir ödenek/bütçenin bulunmaması,

-Fakültemizde hizmet veren eğitim birimlerinin hizmet mekânlarının ve sosyal alanlarının yetersiz olması.

-Fakültemizin yerel yönetimler, meslek odaları, sivil toplum kuruluşları ve sanayi kuruluşları gibi dış paydaşları ile olan ilişkisinin arzulanan düzeyde ve yeterlilikte olmaması/olamaması.