BİRİM
HAKKINDA BİLGİLER
|
|||||||||||||||||||||||||||
Genel Bilgiler
|
|||||||||||||||||||||||||||
İletişim Bilgileri
|
|||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||
Kanıtlar
|
|||||||||||||||||||||||||||
Tarihsel Gelişimi
|
|||||||||||||||||||||||||||
Fakültemiz,
Bakanlar Kurulunun 25.07.2012 tarih ve 3527 Sayılı Kararının, 08.09.2012
tarihli ve 28405 sayılı Resmi Gazetede yayınlanmasıyla kurulmuştur. |
|||||||||||||||||||||||||||
Kanıtlar
|
|||||||||||||||||||||||||||
Misyonu, Vizyonu,
Değerleri ve Hedefleri
|
|||||||||||||||||||||||||||
Misyon Fakülte
öğrencilerinin yetiştirilmesinde olduğu kadar başta Giresun ili ve çevresi
olmak üzere ulusal ve uluslararası alanda bilimsel katkı sağlamak, araştıran,
bilen, farklılıklara açık, tarihi köklerinden haberdar, bugünü kavrayan ve
yarına yönelik öngörülerde bulunan bireyler yetiştirmek. |
|||||||||||||||||||||||||||
Kanıtlar
|
|||||||||||||||||||||||||||
Eğitim ve Öğretim
Hizmeti Sunan Birimleri
|
|||||||||||||||||||||||||||
Giresun
Üniversitesi İlahiyat Fakültesinin akademik teşkilat yapısı içinde 2022-2023
Eğitim Öğretim yılı itibariyle üç bölüm, yirmi anabilim dalı bulunmaktadır.
Fakültemizde verilen Eğitim-Öğretim hizmeti güz ve bahar olmak üzere iki
dönemden oluşmaktadır. Her bir dönem 14 haftadan ibarettir. Fakültemizde ders
geçme sistemi uygulanmakta olup fakültemizin Eğitim-Öğretim dili Türkçe
ve %30 Arapça’dır. Fakültemizde Çift Dal/Yan Dal
bulunmamaktadır. |
|||||||||||||||||||||||||||
Kanıtlar
|
|||||||||||||||||||||||||||
Araştırma
Faaliyetlerinin Yürütüldüğü Birimleri
|
|||||||||||||||||||||||||||
Birimin AR-GE
faaliyeti gerçekleştiren, bu kapsamda hizmet sunan ve destek veren dil
laboratuvarı bulunmaktadır. |
|||||||||||||||||||||||||||
Kanıtlar
|
|||||||||||||||||||||||||||
Birimin Organizasyon
Yapısı
|
|||||||||||||||||||||||||||
Giresun
Üniversitesi İslami İlimler Fakültesinin organizasyon şeması iç ve dış
paydaşlar inhası üzerinden web sitesinde kamuoyu ile paylaşılmıştır. Fakültemizin
organizasyon şeması iç ve dış paydaşlarının inhası üzerinden
https://iif.giresun.edu.tr/tr/page/idari-yapi/7064 “Fakültemiz” sekmesi
başlığı altında verilen alt sekmeler vasıtasıyla kamuoyu ile paylaşılmıştır. Aynı zamanda fakültemizde yöneticiler arasında görev dağılımını
gösteren iş akış şemaları ve görev dağılımları tanımlamaları da “Yönetim”
sekmesi başlığı altında verilen alt sekmeler vasıtasıyla ve yine fakültemizde
tesis edilen ilgili komisyon ve koordinatörlüklerin listesi de “Fakültemiz”
sekmesi altında verilen alt sekmeler vasıtasıyla
https://iif.giresun.edu.tr/tr/page/idari-yapi/7064 üzerinden kamuoyu ile (iç
ve dış paydaşlar) paylaşılmıştır. |
|||||||||||||||||||||||||||
Kanıtlar
|
|||||||||||||||||||||||||||
https://iif.giresun.edu.tr/tr/page/akademik-idari-yapi-semasi/7316
|
|||||||||||||||||||||||||||
İyileştirmeye Yönelik
Çalışmalar
|
|||||||||||||||||||||||||||
2023 yılı
içerisinde fakültemizde kalite ve akreditasyon süreçlerine uyum sağlamak ve
fakültemizin eğitim konusundaki başarısını artırmak amacıyla öğretim
üyelerimizle toplantılar yapılmıştır. Akreditasyon süreçleri bağlamında
müfredatta yer alan derslerin bologna sistemindeki
bilgileri güncellenmiştir. |
|||||||||||||||||||||||||||
Kanıtlar
|
|||||||||||||||||||||||||||
LİDERLİK, YÖNETİŞİM VE KALİTE
|
|||||||||||||||||||||||||||
A.1. Liderlik ve
Kalite
|
|||||||||||||||||||||||||||
A.1.1.
Yönetim modeli ve idari yapı
|
|||||||||||||||||||||||||||
Giresun
Üniversitesi’nin Yönetim Sistemi Politikası; “kurumsal bilgi üretimini ve
kullanımını, kalite güvencesi sistemlerini destekleyen bilgi yönetim sistemi
ve uygulamaları aracılığıyla yönetimin etkinliği, hesap verebilirlik ve
kamuoyunu bilgilendirme hususlarını dikkate alarak etkili bir şekilde
yürütmektedir. Bu doğrultuda tüm kaynaklarının etkinlik ve verimlilik odaklı
kullanılmasındaki süreçleri titizlikle izleyen, kurumsal bilginin korunmasını
ve güvenirliğini güvence altına alan bir yönetim sistemi politikasını
benimsemektedir” ifadesi ile belirlenmiş ve ilgili politika Akreditasyon,
Akademik Değerlendirme ve Kalite Koordinatörlüğü’nün web sitesi üzerinden
kamuoyu ile (iç ve dış paydaşlar) paylaşılmıştır. Giresun Üniversitesi
İlahiyat Fakültesi de bu politikayı “Yönetim Sistemi Politikası” olarak
benimsemiştir. Fakültemizin yönetim sistematiği 2547 sayılı Yükseköğretim
Kanunu ve Üniversitelerde Akademik Teşkilat Yönetmeliği hükümleri gereğince
ile tanımlanmıştır. Kurum organları; Dekan, Fakülte Kurulu ve Fakülte Yönetim
Kurulundan oluşmaktadır. Fakülte yöneticileri ise dekan, dekan yardımcıları,
bölüm başkanları, anabilim dalı başkanları ve fakülte sekreteridir.
Fakültemizin yönetim ve idari yapılanmasını gösteren ilgili organizasyon
şeması fakültemizin web sayfasında kamuoyu ile (iç ve dış paydaşlar)
paylaşılmıştır. |
|||||||||||||||||||||||||||
Kanıtlar
|
|||||||||||||||||||||||||||
https://iif.giresun.edu.tr/tr/page/akademik-idari-yapi-semasi/7316
|
|||||||||||||||||||||||||||
A.1.2.
Liderlik
|
|||||||||||||||||||||||||||
Fakültemizde
ilgili mevzuatlar gereğince birimimizin kalite süreçleri açısından gelişim,
denetim ve iyileştirme faaliyetlerini yürüten ve denetleyen “Akreditasyon ve
Kalite Komisyonu” kurulduğu belirtilmiştir. Bu komisyonun 2021 yılından
itibaren faaliyette bulunmaya başladığına atıfta bulunularak 30.12.2020 tarih
ve 193-11 numaralı Üniversitemiz Senatosunda kabul edilen “Birim Kalite
Komisyonları Yönergesi”nin dördüncü maddesi
gereğince, görevleri de tanımlanan, fakültemizde yeni bir “Birim Kalite
Komisyonu” oluşturulduğu ifade edilmişti. Bu cümleden hareketle Fakültemizde
2021 yılından itibaren bir kalite kültür ve ikliminin tesis edilmeye
çalışıldığı kendiliğinden ortaya çıkmaktadır. Birim kalite Komisyonu yapmış
olduğu toplantılar ile 2020 ve 2021 yıllarında Birim Öz Değerlendirme
Raporunu hazırlamış, fakültemizin kalite süreçleri açısından güçlü ve
iyileştirmeye dönük yönlerini tespit ederek bu minvalde gerekli eylem
planlarını hazırlamayı hedef olarak belirlemiştir. Ayrıca tüm çalışanların
birim yöneticilerine fakültenin amaç ve hedefleri ile ilgili görüş ve
önerilerini iletebilmeleri için çeşitli sıklıkta Akademik Kurullar,
Fakülte Kurul ve Bölüm Kurul Toplantıları yapılmakta ve bu toplantılarda
çalışanların öneri ve istekleri de değerlendirilmektedir. Kurum içi
işleyişin gelişimi ve sürdürülebilirliğini sağlamak adına bütün personeli dahil etmeye yönelik her bölümden personelin
fakültede oluşturulan çeşitli çalışma komisyonlarda görev almaları
sağlanmaktadır. |
|||||||||||||||||||||||||||
Kanıtlar
|
|||||||||||||||||||||||||||
https://iif.giresun.edu.tr/tr/page/birim-kalite-komisyonu/7312
|
|||||||||||||||||||||||||||
https://iif.giresun.edu.tr/tr/page/akademik-tesvik-basvuru-ve-inceleme-komisyonu/7366
|
|||||||||||||||||||||||||||
A.1.3.
Kurumsal dönüşüm kapasitesi
|
|||||||||||||||||||||||||||
Fakültemizde
yükseköğretim ekosistemi içerisindeki değişimler, küresel eğilimler, ulusal
hedefler ve paydaş beklentileri dikkate alınmaktadır. Ancak bu yönetimsel
yetkinlikler, birimin amaç, misyon, vizyon ve
hedefleri dikkate alınarak, birimin yeni ve değişen çevreye uyum sağlamasına
yönelik çalışmalar geliştirilme sürecindedir. Bu amaçla fakültemiz
için ulusal akreditasyon süreci çalışmalarına başlanmıştır. Buna ek
olarak çağımızın gerekliliklere ve yeterliklere uygun olarak fakültemizdeki
programlarda ders içeriklerinin yenilenmesi, çalışma koşullarının ve ekipmanların kalitesinin iyileştirilmesi, çalışanların ve
öğrencilerin öz değerlendirme ve kalite değerlendirmedeki rolünün
güçlendirmesi gibi konulara önem verilmektedir. |
|||||||||||||||||||||||||||
Kanıtlar
|
|||||||||||||||||||||||||||
A.1.4.
İç kalite güvencesi mekanizmaları
|
|||||||||||||||||||||||||||
Üniversitemiz
“Birim Kalite Komisyonları Yönergesinin dördüncü maddesi gereğince
fakültemizde “Birim Kalite Komisyonu” tanımlı süreçler dahilinde
çalışmalarını gerçekleştirmektedir. Komisyon üyeleri belirlenirken, ilgili
mevzuat hükümleri, liyakat, meritokrasi ve
komisyonda birim/bölümlerinin en az bir kişi ile temsiline azami ölçüde
dikkat edilmiştir. Fakültemizde iç kalite güvencesi mekanizması çerçevesinde
yürütülen iş ve işlemlerle ilgili birim web sayfamızda “Kalite” sekmesi
altında komisyon üyelerinin isimleri ve kalite süreçleri ile ilgili detaylı
bilgi ve düzenlemelere yer verilmektedir. Birim web sayfamızda yer alan bu
sekme başlığı altında önceki yıllarda hazırlanan BÖDR’ler
ve faaliyet raporları kamuoyu ile paylaşılmaktadır. Ayrıca birim kalite
güvencesi çerçevesinde yürütülen her bir çalışmaya ilişkin detaylı bilgilere yer
verilen “Kalite İzlencesi” sekmesi de iç ve dış paydaşlarla
paylaşılmaktadır. Aynı şekilde, birim web sayfasında “Akreditasyon”
sekmesi oluşturulmuş ve “Akreditasyon İzlencesi” sekmesi ile de program
akreditasyonu sürecinde gerçekleştirilen her çalışmaya ait detaylı bilgiler
güncel olarak paylaşılmaktadır. Fakültedeki program akreditasyonuna yönelik
sürdürülen çalışmalarda kalite ile ilgili iki komisyon aktif olarak rol
almakta ve bu komisyon tarafından etkileşimli bir şekilde süreçler
yürütülmektedir. |
|||||||||||||||||||||||||||
Kanıtlar
|
|||||||||||||||||||||||||||
https://iif.giresun.edu.tr/tr/page/birim-kalite-komisyonu/7312
|
|||||||||||||||||||||||||||
A.1.5.
Kamuoyunu bilgilendirme ve hesap verebilirlik
|
|||||||||||||||||||||||||||
İç ve dış
paydaşlarımıza karşı olan sorumluluk ve şeffaf yönetim anlayışımız gereği,
fakültemiz eğitim-öğretim, araştırma-geliştirme, faaliyetlerinin güncel
verileri, “Fakülte, Yönetim, Akademik, Akreditasyon ve Kalite, Personel
İşleri, Öğrenci İşleri, Dimer” ana sekmeleri ve bu
sekmelere bağlı alt sekmeler halinde kurumsal web sitemiz üzerinden kamuoyu
ile paylaşılmıştır. Bu paylaşım ile iç ve dış paydaşlarımızın kurumumuza ait
güncel bilgi ve verilere kolaylıkla ulaşımına imkan
ve olanak verilmektedir. Kamuoyuyla paylaşılan bilgilerin doğruluğu ve
güncelliği; birimlerimiz/bölümlerimiz arasındaki yazışma ve bilgi
dolaşımındaki entegrasyonu sağlayan EBYS (Elektronik
Bilgi Yönetim Sistemi) sistemi üzerinden sağlanmaktadır. |
|||||||||||||||||||||||||||
Kanıtlar
|
|||||||||||||||||||||||||||
A.2. Misyon ve
Stratejik Amaçlar
|
|||||||||||||||||||||||||||
A.2.1. Misyon, vizyon ve politikalar
|
|||||||||||||||||||||||||||
Bu raporun
birinci kısım 1.3. başlığı altında yer verilen açıklamalarla fakültenin
güncellenen misyon, vizyon ve temel değerlerine yer
verilmiştir. Bu ilkeler ve ilgili dokümanlar fakültenin web sayfasında iç ve
dış paydaşlarla paylaşılmaktadır. Fakültemizin öncelikli hedefi
“Fakülte öğrencilerinin yetiştirilmesinde olduğu kadar başta Giresun ili ve
çevresi olmak üzere ulusal ve uluslararası alanda bilimsel katkı sağlamak,
araştıran, bilen, farklılıklara açık, tarihi köklerinden haberdar, bugünü
kavrayan ve yarına yönelik öngörülerde bulunan bireyler yetiştirmektir.
Üniversitemiz Akreditasyon, Akademik Değerlendirme ve Kalite Koordinatörlüğü
nezaretinde, kurum ve birim düzeyinde kalite güvencesi süreçlerini yönetmek
üzere “Kalite Güvencesi, Eğitim Öğretim, Araştırma ve Geliştirme, Toplumsal
Katkı ve Yönetim Sistemi” alt komisyonları oluşturulmuş, komisyonların
görevleri “Giresun Üniversitesi Kalite Güvencesi Yönergesi” ile tespit
edilmiştir. İlgili politikalara hem “Akreditasyon, Akademik Değerlendirme ve
Kalite Koordinatörlüğünün "politikalar" sekmesinden hem de
fakültemizin web sayfasından ulaşılabilmektedir. |
|||||||||||||||||||||||||||
Kanıtlar
|
|||||||||||||||||||||||||||
A.2.2.
Stratejik amaç ve hedefler
|
|||||||||||||||||||||||||||
Üniversitemizin
“2020-2024 Stratejik Planı“ ve bu raporun 1.3 kısmında da belirtilen
fakültemizin “misyon, vizyon, değer ve stratejik
hedefleri” örtüşmektedir. Stratejik planda yer alan, amaç ve hedeflere bağlı
olarak belirlenen performans göstergeleri düzenli olarak ilk altı aylık
izleme raporu, on iki aylık değerlendirme raporu çerçevesinde izlenmekte ve
değerlendirilmektedir. İlgili performans göstergeleri, iş birliği olarak
tanımlanan birimlerden, GÜYBİS Yönetim Bilgi Sistemi üzerinden
toplanmaktadır. Bu bağlamda, stratejik planda fakültemize iş birliği atanan
performans göstergeleri düzenli olarak izleme ve değerlendirme dönemlerinde
sisteme girilmektedir. Sisteme girilen veriler çerçevesinde gerekli önlemler
alınmaktadır. Üniversitemiz stratejik plan çalışmalarında, 2021 yılında bir
ilk olarak Stratejik Plan İzleme ve Değerlendirme Komisyonu kurulmuştur.
Fakültemiz öğretim üyeleri bu komisyonun üyesi olarak kurum düzeyinde
yürütülen çalışmalara da katkı sunmaktadır. |
|||||||||||||||||||||||||||
Kanıtlar
|
|||||||||||||||||||||||||||
https://str.giresun.edu.tr/Files/UploadFiles/a-2-2-a-stratejik-plan-iz...-29012022151539.pdf
|
|||||||||||||||||||||||||||
A.2.3.
Performans yönetimi
|
|||||||||||||||||||||||||||
Üniversitemizde,
kurumsal izleme ve değerlendirme süreçlerini güçlendirmek üzere; stratejik
yönetim, kalite güvencesi sistemi, performans esaslı bütçe, iç kontrol, risk
yönetimi ve süreç yönetimi aşamalarında veri toplama ve analizi noktasında
Giresun Üniversitesi Yönetim Bilgi Sistemi (GÜYBİS) kullanılmaktadır. Bu
sistemle birlikte, ilgili performans göstergeleri, stratejik planlama
özelinde iş birliği yapılan birimlerden; kalite çalışmaları özelinde ise
kalite elçilerinden alınan bilgilerle izlenmektedir. Bu bağlamda,
fakültemizde izleme ve değerlendirme zamanlarında sistem üzerinden veriler
girilmek üzere süreçler yapılandırılmıştır. Performans yönetimi hususunda,
fakültemizin ilgili kurul ve komisyonlarında süreçler gündeme alınmakta ve
gerekli önlemler alınmaktadır. |
|||||||||||||||||||||||||||
Kanıtlar
|
|||||||||||||||||||||||||||
A.3. Yönetim
Sistemleri
|
|||||||||||||||||||||||||||
A.3.1.
Bilgi yönetim sistemi
|
|||||||||||||||||||||||||||
Üniversitemiz
genelinde 2017 yılının ikinci yarısından itibaren “Elektronik Belge Yönetim Sistemi”
kullanılmakta olup, bu sistem aracılığı ile birimlerimiz/bölümlerimiz
arasındaki yazışma ve bilgi dolaşımındaki entegrasyon
sağlanmış olup “E-imza”
uygulaması ile fakültemiz alt ve üst birimlerinin her türlü yazışması bu
kanalla güvence altına alınmıştır. Yine üniversitemizin
kalite politikaları gereği üniversitemiz geneli fakültemiz özelinde “Ünipa Öğrenci Bilgi Sistemi”,
“Mezun Öğrenci Bilgi
Sistemi”, “Akademik
Bilgi Veri Yönetim Sistemi”, “BAP Proje Yönetim Sistemi”, “Güybis Yönetim Bilgi Sistemi”,
“Netiket Personel Bilgi Sistemi”,
“Kütüphane Dijital
Arşiv Yönetimi” gibi çeşitli tür ve derecede işlevi olan
bilgi yönetim sistemi mekanizmaları ihdas edilmiş olup bu mekanizmalar
aracılığı ile yapılan her türlü iş ve eylemler, gerek fakültemiz
akademik-idari personeli ve gerekse de öğrencilerimiz tarafından ilgili yasal
mevzuat ve uygulamalar çerçevesinde yerine getirilmektedir ki, bu yasal
mevzuatlara “Üniversitemiz
2019 Kurum İç Değerlendirme Raporu”nda yer verilmiştir. Bu bilgiye ek olarak
üniversitemizin tüm akademik ve idari birimleri (İslami İlimler Fakültesi de dahil) kendi 2020 Birim Öz Değerlendirme Raporlarını Güybis Yönetim Bilgi Sistemi içerisinde bulunan ara yüz
üzerinden ilk kez bir otomasyon programı aracılığıyla merkezi olarak
doldurdukları da söylenmelidir. 6 Nisan 2020 tarihi itibarıyla
Üniversitemiz genelinde alınan kararlar gereğince 2019-20 bahar ve 2020-21
güz dönemi kapsamında acil uzaktan öğretime geçilmiş olup bu amaçla
Üniversitemizin tüm akademik birimlerinde “Adobe Connect Moodle
Sistemi” kullanılmaya başlanmıştır. Bu modelin nasıl ve ne
şekilde kullanılacağı/kullanıldığı bilgisine Üniversitemiz “Uzaktan
Eğitim İç Değerlendirme Raporu 2020”nin onyedinci
sayfasında yer alan “Bilgi Yönetim Sistemi” kısmında ayrıntılı olarak
yerilmiştir. |
|||||||||||||||||||||||||||
Kanıtlar
|
|||||||||||||||||||||||||||
https://str.giresun.edu.tr/Files/UploadFiles/a-3-1-d-kisisel-verilerin...-29012022151924.pdf
|
|||||||||||||||||||||||||||
A.3.2.
İnsan kaynakları yönetimi
|
|||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||
Kanıtlar
|
|||||||||||||||||||||||||||
https://www.mevzuat.gov.tr/mevzuat?MevzuatNo=24672&MevzuatTur=7&MevzuatTertip=5
|
|||||||||||||||||||||||||||
https://static.ohu.edu.tr/uniweb/media/portallar/personel/sayfalar/3799/eti0f555.pdf
|
|||||||||||||||||||||||||||
https://mevzuat.gov.tr/mevzuat?MevzuatNo=27923&MevzuatTur=7&MevzuatTertip=5
|
|||||||||||||||||||||||||||
A.3.3.
Finansal yönetim
|
|||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||
Kanıtlar
|
|||||||||||||||||||||||||||
A.3.4.
Süreç yönetimi
|
|||||||||||||||||||||||||||
Üniversitemiz
tarafından belirlenen İç Kontrol Uyum Eylem Planında öngörülen eylemler,
Fakültemizce etkili bir şekilde uygulanmaktadır. Süreç yönetiminde, ilgili
kişilere tebliğ edilmiş olan görev tanımları ile iş ve işlemlerin yapılışına
yönelik iş akış şemaları iç ve dış paydaşlarımızla web sayfasından
paylaşılmaktadır. |
|||||||||||||||||||||||||||
Kanıtlar
|
|||||||||||||||||||||||||||
https://iif.giresun.edu.tr/tr/page/genel-isleyis-semasi/7315 |
|||||||||||||||||||||||||||
A.4. Paydaş Katılımı
|
|||||||||||||||||||||||||||
A.4.1.
İç ve dış paydaş katılımı
|
|||||||||||||||||||||||||||
Giresun
Üniversitesi İlahiyat Fakültesi’nin iç paydaşları; ilgili programlarında öğrenim
görmekte olan öğrenciler ile akademik ve idari personelidir. Akademik
personel bölüm kurulu, anabilim dalı kurulu, fakülte kurulu ve fakülte yönetim
kurulu gibi çeşitli tür ve derecedeki kurullara katılım sağlayarak;
idare personel ise ilgili mevzuatların çerçevesinde yönetim ve kalite
süreçlerine katılım göstermektedir. 30.12.2020 tarih ve 193-11 numaralı
Üniversitemiz Senatosunda kabul edilen “Birim Kalite
Komisyonları Yönergesi”nin dördüncü maddesi gereğince Fakültemizde tesis
edilen “Birim Kalite Komisyonu”nun
üyelerinden birisi de öğrenci temsilcisidir. Bu ifadeden hareketle
fakültemizde kalite süreç ve etkinliklerinin planlanmasında öğrencilerimizi
temsilen bir temsilci bulunmakta ve öğrencilerimiz bu kanalla kalite sürecine
katılım göstermektedirler. Fakültemiz, en önemli dış paydaşlarından birisi
olan İl Milli Eğitim Müdürlüğü ile koordineli bir şekilde çalışmaktadır. Bu noktada Milli Eğitim Bakanlığı ve Üniversite işbirliği
kapsamında Fakültemizde okutulan “Öğretmenlik Uygulaması”, “Okul Deneyimi”
dersinde uygulama birliğinin sağlanması amacıyla Fakültemiz Dekanlığı ile İl
Milli Eğitim okul müdürlerinin katılımıyla 02.11.2018 tarihinde eşgüdüm ve
işbirliği toplantılarının üçüncüsünü gerçekleştirilmiş olup ayrıntılı bilgiye
2019 yılı Kurum Birim İç Değerlendirme Raporunda yer verilmiştir. Üniversitemizde mezun bilgi yönetimi sistemi tesis
edilmiş olup ilgili sistem üniversitemiz web sayfası aracılığıyla (http://mbs.giresun.edu.tr/) iç ve dış
paydaşlarımız üzerinden kamuoyu ile paylaşılmıştır. Bu sistem tüm alt yapısı
ile çalışır vaziyette olup bu sistem aracılığıyla mezunlarımızın; demografik
bilgilerine, iletişim bilgilerine, akademik bilgilerine ve çalışma hayatı
bilgilerine ulaşılabilmektedir. Ancak bu sistemin işlevselliği ve etkin
kullanımı tartışmaya açıktır. Çünkü bu konuda fakültemizde henüz bir izleme
ve iyileştirme döngüsü tesis edilememiştir.
|
|||||||||||||||||||||||||||
Kanıtlar
|
|||||||||||||||||||||||||||
https://str.giresun.edu.tr/Files/UploadFiles/ic-ve-dis-paydas-50320211...-28012022135338.png
|
|||||||||||||||||||||||||||
A.4.2.
Öğrenci geri bildirimleri
|
|||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||
Kanıtlar
|
|||||||||||||||||||||||||||
http://iif.giresun.edu.tr/tr/page/birim-kalite-komisyonu/7312
|
|||||||||||||||||||||||||||
A.4.3.
Mezun ilişkileri yönetimi
|
|||||||||||||||||||||||||||
Üniversitemizde
mezun bilgi yönetimi sistemi kurulmuş olup, ilgili sistem üniversitemiz web sayfası üzerinden iç ve dış
paydaşlarımızın kullanımına açılmıştır. Bu sistem tüm alt yapısı ile çalışır
vaziyette olup mezunlarımızın demografik bilgilerine, iletişim bilgilerine,
akademik bilgilerine ve çalışma hayatı bilgilerine ulaşım imkânı vermektedir.
Fakültemizde ise mezun bilgi sistemine yönelik çalışmalar devam etmektedir. |
|||||||||||||||||||||||||||
Kanıtlar
|
|||||||||||||||||||||||||||
A.5. Uluslararasılaşma
|
|||||||||||||||||||||||||||
A.5.1.
Uluslararasılaşma süreçlerinin yönetimi
|
|||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||
Kanıtlar
|
|||||||||||||||||||||||||||
https://str.giresun.edu.tr/Files/UploadFiles/a-5-1-c-erasmus-birim-koo...-7022023115256.pdf
|
|||||||||||||||||||||||||||
A.5.2.
Uluslararasılaşma kaynakları
|
|||||||||||||||||||||||||||
Akreditasyon, Akademik Değerlendirme ve Kalite Koordinatörlüğü nezaretinde Üniversitemiz Kalite Alt Komisyonları tarafından hazırlanan, Üniversite Kalite Komisyonda görüşülüp 30.12.2020 tarih ve 193-7 numaralı Üniversitemiz Senatosunda alınan karar gereğince üniversitemizin “Uluslararasılaşma Politikası ” belirlenmiş ve bu politika “Giresun Üniversitesi; kalite güvence sistemi, eğitim-öğretim, araştırma-geliştirme, toplumsal katkı ve yönetim sistemi politikalarını, bu politikalar doğrultusunda belirlediği stratejilerini ve hedeflerini, stratejik planında uluslararasılaşma esaslı olarak belirlediği faaliyetlerini birbirlerine entegre etme sürecinde uluslararası bütünleştirme anlayışına sahiptir. Bu bağlamda uluslararası düzeyde rekabet edilebilirliği yüksek bireyler yetiştirmeyi, uluslararası bağlantı ve ortaklıklarını, uluslararası düzeyde öğrenci ve personel hareketliliğini destekleyerek uluslararası ve kültürlerarası bir kurum olarak hizmet sunmayı ve bu hizmetlerde sürdürülebilirliği sağlamayı uluslararasılaşma politikası olarak benimsemektedir” ifadesi ile dile getirilmiştir. İslami İlimler Fakültesi de bu politikayı aynen benimsemiştir. Fakültemizde Mevlana Değişim Programı aracılığıyla yapılan ikili anlaşmalar ile farklı ülkelerden öğrencilerin anabilim dalında öğrenim görmesi ve öğrencilerimizin de farklı ülkelerde eğitim alması sağlanmaktadır. Ayrıca fakültemiz bünyesinde yer alan yabancı uyruklu öğretim üyelerinin varlığıyla üniversitesinin uluslararasılaşma politikasına katkı sağlanmaktadır. |
|||||||||||||||||||||||||||
Kanıtlar
|
|||||||||||||||||||||||||||
http://iif.giresun.edu.tr/tr/page/erasmus-birim-koordinatorlugu/7376
|
|||||||||||||||||||||||||||
A.5.3.
Uluslararasılaşma performansı
|
|||||||||||||||||||||||||||
Fakültemiz uluslararasılaşma politikası kapsamındaki faaliyetlerin
sonuçlarını birimlerden elde ettiği performans göstergelerine dayalı olarak
değerlendirmektedir. Bu husustaki veriler Fakültemiz 2023 Yılı Birim Faaliyet
Raporu hazırlandıktan sonra web sayfamız üzerinden iç ve dış paydaşlara
ulaştırılacaktır. |
|||||||||||||||||||||||||||
Kanıtlar
|
|||||||||||||||||||||||||||
EĞİTİM VE ÖĞRETİM
|
|||||||||||||||||||||||||||
B.1. Programların
Tasarımı, Değerlendirilmesi ve Güncellenmesi
|
|||||||||||||||||||||||||||
B.1.1.
Programların tasarımı ve onayı
|
|||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||
Kanıtlar
|
|||||||||||||||||||||||||||
https://iif.giresun.edu.tr/tr/news-detail/islami-ilimler-fakultesi-ders-mufredati/4709
|
|||||||||||||||||||||||||||
https://str.giresun.edu.tr/Files/UploadFiles/egitimde_is_birligi_proto...-8032021122302.pdf
|
|||||||||||||||||||||||||||
B.1.2.
Programın ders dağılım dengesi
|
|||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||
Kanıtlar
|
|||||||||||||||||||||||||||
B.1.3.
Ders kazanımlarının program çıktılarıyla uyumu
|
|||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||
Kanıtlar
|
|||||||||||||||||||||||||||
B.1.4.
Öğrenci iş yüküne dayalı ders tasarımı
|
|||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||
Kanıtlar
|
|||||||||||||||||||||||||||
https://str.giresun.edu.tr/Files/UploadFiles/akts-dagilim-ornegi-50320...-28012022140754.png
|
|||||||||||||||||||||||||||
B.1.5.
Programların izlenmesi ve güncellenmesi
|
|||||||||||||||||||||||||||
Fakültemizde
programların izlenmesi ve güncellenmesi süreci, öğretim elemanları tarafından
hazırlanan ders izlencelerinin eğitim-öğretim yılı dönem başında Bologna
bilgi paketine işlenmesi ile güvence altına alınmaktadır. Bununla birlikte
fakültemiz akreditasyon birim komisyonunca ders izlencelerinin Bologna bilgi
paketine işlenmesi ve/veya güncellenmesi teşvik edilmektedir. |
|||||||||||||||||||||||||||
Kanıtlar
|
|||||||||||||||||||||||||||
http://iif.giresun.edu.tr/tr/page/akreditasyon-izlencesi/9459
|
|||||||||||||||||||||||||||
B.1.6.
Eğitim ve öğretim süreçlerinin yönetimi
|
|||||||||||||||||||||||||||
Fakültemizde egitim ve oğretim süreclerine iliskin gorev ve sorumluluklar tanımlıdır. Eğitim-Öğretim yılı
takvimi, üniversitemizin her sene yayınladığı akademik takvime göre
yürütülmektedir. Akadenik takvim her dönem yılı
başında birimimizin internet sitesinde ve "Duyurular" kısmında iç
ve dış paydaşlarla paylaşılmaktadır. |
|||||||||||||||||||||||||||
Kanıtlar
|
|||||||||||||||||||||||||||
http://iif.giresun.edu.tr/tr/news-detail/akademik-takvim-guncellenmistir/11576
|
|||||||||||||||||||||||||||
B.2. Programların
Yürütülmesi (Öğrenci Merkezli Öğrenme, Öğretme ve Değerlendirme)
|
|||||||||||||||||||||||||||
B.2.1.
Öğretim yöntem ve teknikleri
|
|||||||||||||||||||||||||||
Fakültemizin
benimsemiş olduğu temel değerlerden hareketle fakültenin misyon
ve vizyon anlayışı çerçevesinde öğrenci merkezli öğrenmeye önem
verilmektedir. İlgili mevzuatlar gereğince (Giresun Üniversitesi Ön Lisans ve Lisans Eğitim-Öğretim
ve Sınav Yönetmeliğinin 18. maddesi) öğrencilerin teorik derslerde
yüzde yetmiş, uygulamalı derslerde ise yüzde seksen devam zorunluluğu
bulunmaktadır. Gerekli durumlarda öğretim elamanları öğrencilerine seminer,
ödev, proje, uygulama çalışmaları ve benzeri çalışmalar da
yaptırabilmektedirler. Öğretim Teknolojileri, bilgisayar, fen öğretimi ve
laboratuvar uygulamaları, materyal tasarımı ve materyal geliştirme, özel
öğretim yöntemleri, sanat atölyeleri gibi uygulamaya dönük derslerde bireysel
ve grup çalışmalarına ağırlık verilmektedir. |
|||||||||||||||||||||||||||
Kanıtlar
|
|||||||||||||||||||||||||||
https://www.mevzuat.gov.tr/mevzuat?MevzuatNo=15197&MevzuatTur=8&MevzuatTertip=5
|
|||||||||||||||||||||||||||
B.2.2.
Ölçme ve değerlendirme
|
|||||||||||||||||||||||||||
Genelde
Üniversitemiz özelde ise fakültemizde öğrenci başarısını ölçme ve
değerlendirme süreci, “Giresun Üniversitesi Önlisans
ve Lisans Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği” hükümleri gereğince tesis
edilmektedir. Söz konusu yönetmelik gereğince sınavlar; yazılı veya
uygulamalı olarak yapılabilmektedir. Sınavlara ek olarak ödev, proje, rapor
vb. etkinlikler de değerlendirme yöntemi olarak kullanılabilmektedir.
Kullanılacak değerlendirme yöntemi, ilgili öğretim elemanı tarafından
programın yeterlik ve kazanımları da göz önünde bulundurularak
belirlenmektedir. Buna bağlı olarak öğrencinin başarısını değerlendirmede
BOLOGNA sürecinde her ders için öğrenci başarısını değerlendirme kriterleri de bulunmaktadır. Dersleri yürüten öğretim
elemanları dersin başarısının ölçülmesi ve değerlendirmesinde hangi kriterleri seçeceğini ve uygulayacağını BOLOGNA ders
paketi sistemine işler ve bu durumu derslerinde öğrencilere duyurur.
Fakültemizde ilgili bölümlerin/anabilim dallarının ders bilgi paketinde yer
alan derslerin ölçme ve değerlendirme süreçleri tanımlı hale getirilmiş olup
ilgili ders paketleri web sitemiz üzerinden iç ve dış
paydaşlar ile paylaşılmıştır. Bu uygulamaya paralel olarak fakültemizde
öğrencinin başarısını ölçme ve değerlendirmede (BDY) tanımlı süreçler her
akademik yıl başında yapılan Öğrenci işleri Daire Başkanlığı ve fakülte oryantasyon programları ile de öğrencilere
duyurulmaktadır. |
|||||||||||||||||||||||||||
Kanıtlar
|
|||||||||||||||||||||||||||
https://str.giresun.edu.tr/Files/UploadFiles/bbb-14022022093917.png
|
|||||||||||||||||||||||||||
https://www.mevzuat.gov.tr/mevzuat?MevzuatNo=15197&MevzuatTur=8&MevzuatTertip=5
|
|||||||||||||||||||||||||||
B.2.3.
Öğrenci kabulü ve önceki öğrenmenin tanınması ve kredilendirilmesi
|
|||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||
Kanıtlar
|
|||||||||||||||||||||||||||
https://str.giresun.edu.tr/Files/UploadFiles/kanit-5032021162139-28012022141448.png
|
|||||||||||||||||||||||||||
B.2.4.
Yeterliliklerin sertifikalandırılması ve diploma
|
|||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||
Kanıtlar
|
|||||||||||||||||||||||||||
https://www.mevzuat.gov.tr/mevzuat?MevzuatNo=15197&MevzuatTur=8&MevzuatTertip=5
|
|||||||||||||||||||||||||||
https://oidb.giresun.edu.tr/Files/ckFiles/oidb-giresun-edu-tr/Mevzuat/2020%20Diploma%20Yönergesi.pdf
|
|||||||||||||||||||||||||||
B.3. Öğrenme
Kaynakları ve Akademik Destek Hizmetleri
|
|||||||||||||||||||||||||||
B.3.1.
Öğrenme ortamı ve kaynakları
|
|||||||||||||||||||||||||||
Fakültemiz
öğretim elamanları ve öğrencileri, gerek üniversite ve gerekse de fakülte
bünyesinde var olan öğrenme kaynaklarından (internet, kablosuz internet
erişimi, kütüphane, e-kitap vb.) yararlanabilmektedirler. Fakültemizin
Merkez Güre Yerleşkesinde bulunması ve Üniversitemiz Merkez
Kütüphanesi’nin de bu yerleşkede yer alması nedeniyle öğrenci ve
öğretim elemanlarımızın ilgili kütüphanenin tüm olanaklarından yararlanması
kolaylaşmaktadır. Bununla birlikte fakültemizde Arapça Dil Laboratuvarı
bulunmakta olup öğrencilerimizin Yabancı dil alanındaki başarısının
artırılması, fakültemiz için önem taşımaktadır. |
|||||||||||||||||||||||||||
Kanıtlar
|
|||||||||||||||||||||||||||
https://str.giresun.edu.tr/Files/UploadFiles/kanitt-61-28012022143914.png
|
|||||||||||||||||||||||||||
B.3.2.
Akademik destek hizmetler
|
|||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||
Kanıtlar
|
|||||||||||||||||||||||||||
B.3.3.
Tesis ve altyapılar
|
|||||||||||||||||||||||||||
Fakültemiz
mevcut öğrenme kaynak ve imkanlarından (internet, kablosuz internet erişimi,
kütüphane, e-kitap vb.) bahsedilmiş ve bu durumla ilgili tablo B.3.1’in kanıtlar kısmında de gösterilmiştir. Fakültemiz
öğrencilerine yönelik yemekhane ve kantin hizmetleri Sağlık Kültür ve Spor
(SKS) Dairesi Başkanlığı tarafından yürütülmektedir. |
|||||||||||||||||||||||||||
Kanıtlar
|
|||||||||||||||||||||||||||
B.3.4.
Dezavantajlı gruplar
|
|||||||||||||||||||||||||||
Fakültemiz
bünyesinde “engelsiz üniversite” koşulları henüz oluşmamıştır. Hatta
fakültemizde engelli öğrenciler için herhangi bir asansör ya da uyarıcı bir
düzenek de bulunmamaktadır. Ancak fakültemiz öğrencileri Üniversitemiz
genelinde tesis edilen engelli öğrencilere eğitim-öğretim hizmetlerinde,
sosyal yaşamlarında ve yerleşke içerisinde destek vermek, diğer öğrencilerle
aynı koşullarda akademik ve sosyal etkinliklere katılabilmelerini sağlamak amacıyla
“Engelli Öğrenci Birimi” aracılığı ile bu tür faaliyetlere katılım gösterme
fırsatına sahiptirler. |
|||||||||||||||||||||||||||
Kanıtlar
|
|||||||||||||||||||||||||||
https://str.giresun.edu.tr/Files/UploadFiles/engelli-ogrenci-birim-yon...-5032021163220.png
|
|||||||||||||||||||||||||||
B.3.5.
Sosyal, kültürel, sportif faaliyetler
|
|||||||||||||||||||||||||||
Yüz yüze örgün
eğitim-öğretim hizmetlerinin yürütüldüğü dönemlerde fakültemizde çeşitli tür
ve derecede kültür, spor ve sağlığa ilişkin etkinlikler rahatlıkla
yapılmıştır/yapılmaktadır. Aynı zamanda fakültemizde öğrenim gören
öğrencilerimiz, sosyal ve kültürel faaliyetler çerçevesinde üniversitemiz
bünyesinde faaliyet gösteren çeşitli tür ve derecede kulüplere ve
topluluklara da üye olabilmektedirler. |
|||||||||||||||||||||||||||
Kanıtlar
|
|||||||||||||||||||||||||||
http://iif.giresun.edu.tr/tr/announcement-detail/-dogu-bati-islam-ve-filistin-konferansi/5682
|
|||||||||||||||||||||||||||
https://www.giresun.edu.tr/tr/news-detail/-kelamcilar-universitemizde-bulustu/4565
|
|||||||||||||||||||||||||||
B.4. Öğretim Kadrosu
|
|||||||||||||||||||||||||||
B.4.1.
Atama, yükseltme ve görevlendirme kriterleri
|
|||||||||||||||||||||||||||
Genelde üniversitemizde özelde ise fakültemizde atama, yükseltme
ve görevlendirme iş ve işlemleri 2547 sayılı Yükseköğretim Kanunu, Öğretim Üyeliğine Yükseltilme ve Atanma Yönetmeliği, Giresun Üniversitesi Öğretim Üyeliğine Yükseltilme ve
Atanma Yönergesi, Öğretim Üyesi Dışındaki Öğretim Elemanı Kadrolarına
Yapılacak Atamalarda Uygulanacak Merkezi Sınav İle Giriş Sınavlarına İlişkin
Usul ve Esaslar Hakkında Yönetmelik, Devlet Yükseköğretim Kurumlarında Öğretim Elemanı Norm
Kadrolarının Belirlenmesine ve Kullanılmasına İlişkin Yönetmelik, Yurtiçinde ve Yurtdışında Görevlendirmelerde Uyulacak
Esaslara İlişkin Yönetmelik gibi yasal mevzuat hükümleri
gereğince güvence altına alınmaktadır. Bütün bu iş ve işlemler,
fakültemizin ilgili kurulları, ile üniversitemizin
ilgili birimleri (Personel Daire Başkanlığı, Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı) tarafından
izlenmekte, gerekli önlemler alınmakta ve iyileştirmeler yasal mevzuatlar
çerçevesinde yapılmaktadır. Kurum içi ve kurum dışı ders görevlendirmelerinde
öğretim elemanlarının öncelikli olarak uzmanlık alanı, akademik özgeçmişi
gibi kriterler dikkate alınmakta, ders
görevlendirmeleri fakültemiz bölüm/anabilim dallarının kurullarında karara
bağlanmak ve fakültemizin ilgili kurallarında da nihai kararın verilmesi
suretiyle tesis edilip güvence altına alınmaktadır. |
|||||||||||||||||||||||||||
Kanıtlar
|
|||||||||||||||||||||||||||
https://www.mevzuat.gov.tr/mevzuat?MevzuatNo=24672&MevzuatTur=7&MevzuatTertip=5
|
|||||||||||||||||||||||||||
https://www.mevzuat.gov.tr/mevzuat?MevzuatNo=10155&MevzuatTur=7&MevzuatTertip=5
|
|||||||||||||||||||||||||||
B.4.2.
Öğretim yetkinlikleri ve gelişimi
|
|||||||||||||||||||||||||||
Fakültemizde
ders görevlendirmelerinde öğretim elemanlarının öncelikli olarak uzmanlık
alanı, akademik özgeçmişi gibi kriterler dikkate
alınmakta, ders görevlendirmeleri fakültemiz bölüm/anabilim dallarının
kurullarında karara bağlanmak ve fakültemizin ilgili kurallarında da nihai
kararın verilmesi suretiyle tesis edilip güvence altına alınmaktadır. 02/05/2023 tarihinde Fakültemiz öğretim elemanlarından Doç. Dr. Hüseyin Algur Millî Eğitim Bakanlığı Din Öğretimi Genel Müdürlüğü
tarafından düzenlenen "Örgün Eğitimle Birlikte Hafızlık Çalıştayı"na katılmıştır. 06/05/2023 tarihinde Fakültemizde kalite ve akreditasyon süreçlerine
uyum sağlamak ve fakültemizin eğitim konusundaki başarısını artırmak amacıyla
öğretim üyelerimizle toplantı yapılmıştır. Kelam Anabilim
Dalları Koordinasyon Toplantısının 26.sı, 6-7 Ekim 2023 tarihlerinde,
Üniversitemiz Ömer Halisdemir Konferans Salonunda,
İlahiyat Fakültemizin organizatörlüğünde gerçekleştirilmiştir. Buna ek olarak
fakültemiz öğretim elemanları kendi alanları ile ilgili akademik yayın yapma,
kongre, sempozyum gibi bilimsel etkinliklere katılma
bilimsel aktiviteler ile edinmiş oldukları kazanımları öğrenme-öğretme
süreçlerine transfer etmektedirler. |
|||||||||||||||||||||||||||
Kanıtlar
|
|||||||||||||||||||||||||||
B.4..3
Eğitim faaliyetlerine yönelik teşvik ve ödüllendirme
|
|||||||||||||||||||||||||||
Genelde
üniversitemizde özelde ise fakültemizde akademik yayın yapma, yurt içi/yurt
dışı kongre, sempozyum gibi bilimsel etkinliklere
katılma gibi hususlarda öğretim elemanlarına sağlanan maddi olanaklar oldukça
yetersizdir. Fotoğrafın bütününe bu şekilde bakılmasından sonra teşvik ve
ödüllendirme iş ve işlemlerinin “Akademik Teşvik Yönetmeliği”, “Giresun
Üniversitesi Yurtiçi ve Yurt Dışı Bilimsel Etkinliklere Katılımı Destekleme
Yönergesi”, “Giresun Üniversitesi BAP Hazırlama, Değerlendirme ve İzleme
Yönergesi” hükümleri gereğince yerine getirildiği somut örnek olarak
karşımıza çıkmaktadır. |
|||||||||||||||||||||||||||
Kanıtlar
|
|||||||||||||||||||||||||||
https://str.giresun.edu.tr/Files/UploadFiles/akademik-tesvik-odenegi-y...-9032021094523.png
|
|||||||||||||||||||||||||||
ARAŞTIRMA VE GELİŞTİRME
|
|||||||||||||||||||||||||||
C.1. Araştırma
Süreçlerinin Yönetimi ve Araştırma Kaynakları
|
|||||||||||||||||||||||||||
C.1.1.
Araştırma süreçlerinin yönetimi
|
|||||||||||||||||||||||||||
Harcamalar da
dâhil olmak üzere araştırma ve geliştirme süreçlerine ait iş ve işlemler
elektronik ortamda yürütülmektedir. Fakültemiz öğretim elemanları tarafından
geliştirilen araştırma-geliştirme etkinliklerinin uygulanması, planlanması ve
kontrol edilmesi, Üniversitemiz “BAP Koordinasyon Birimi” tarafından yerine
getirilmekte ve takip edilmektedir. Bu süreçte elde edilen sonuçlar
değerlendirilerek, aksayan yön/yönler hususunda ilgili önlem/önlemler de yine
“BAP Koordinasyon Birimi” tarafından alınıp sonuçları iç ve dış paydaşlar ile
paylaşılmaktadır. |
|||||||||||||||||||||||||||
Kanıtlar
|
|||||||||||||||||||||||||||
C.1.2.
İç ve dış kaynaklar
|
|||||||||||||||||||||||||||
Fakültemiz öğretim
elemanları tarafından geliştirilen araştırma-geliştirme etkinliklerinin
uygulanması, planlanması ve kontrol edilmesi, maddi/nakdi harcama usul ve
esasları, bütçeleri Üniversitemiz “BAP Koordinasyon Birimi”
tarafından yerine getirilmekte ve takip edilmektedir. Bu süreçte elde edilen
sonuçlar değerlendirilerek, aksayan yön/yönler hususunda ilgili
önlem/önlemler de yine “BAP Koordinasyon Birimi” tarafından alınıp sonuçları
iç ve dış paydaşlar ile paylaşılmaktadır. BAP kaynaklarının kullanımına ilişkin
tanımlı süreçler “BAP Koordinasyon Birimi”nin
koordinesinde ilgili yasal mevzuatlar çerçevesinde (Yönetmelik, Yönerge,
Harcama Usul ve Esasları gibi) yürütülmektedir. Ancak fakültemizde an
itibarıyla tanzim edilmiş /düzenlenmiş/yürürlükte olan “İç Kaynak Kullanım
Yönergesi” mevcut değildir. Fakültemizin, bağış ve sponsorluk yoluyla kurum
dışı fonlamalar yoluyla kazanım sağladığı proje desteği, sponsor
geliri, bağış vb. kalemleri henüz bulunmamaktadır. |
|||||||||||||||||||||||||||
Kanıtlar
|
|||||||||||||||||||||||||||
http://ebap.giresun.edu.tr/tr/page/bap-usul-ve-esaslari/4453 |
|||||||||||||||||||||||||||
C.1.3.
Doktora programları ve doktora sonrası imkanlar
|
|||||||||||||||||||||||||||
Fakültemizde
herhangi bir doktora programı mevcut olmayıp bu durum fakültemizin
geliştirilmeye açık yönü olarak tezahür etmektedir. |
|||||||||||||||||||||||||||
C.2. Araştırma
Yetkinliği, İş birlikleri ve Destekler
|
|||||||||||||||||||||||||||
C.2.1.
Araştırma yetkinlikleri ve gelişimi
|
|||||||||||||||||||||||||||
Fakültemize
atanan akademik personelin yetkinliğinin ölçülmesi, izlenmesi ve
değerlendirilmesi “Yükseköğretim Kanunu” ve “Giresun Üniversitesi Öğretim
Üyeliğine Yükseltilme ve Atanma Yönergesi” hükümleri ve bu kısmın
kanıtlarında yer alan ilgili formlar gereğince güvence altına alınmaktadır.
Bu raporun B.4.1 kısım ve kanıtlarında genelde
üniversitemizde özelde ise fakültemizde atama, yükseltme ve görevlendirme iş
ve işlemleri hakkında bilgi verildiği için bu kısımda bu konuya tekrar
dönülmemiştir. Fakültemizde bölümlerin/anabilim dallarının gereksinim duyduğu
öğretim elamanı kadro taleplerinin nasıl bir prosedür
takip ettiği fakültemizin web sitesinde yer alan “Fakülte” ana sekmesi
altında yer alan “Kurumsal Değerler” sekmesinin bir alt sekmesi olan
“Kurumsal Yapı” alt sekmesi başlığı altında Tanımlanan “İş Akış Süreçleri ve
Şemaları” sekmesi içerisinde yer alan “ Akademik Personel İş Alım Süreci İş
Akış Şeması”nda da gösterilmiştir. |
|||||||||||||||||||||||||||
Kanıtlar
|
|||||||||||||||||||||||||||
C.2.2.
Ulusal ve uluslararası ortak programlar ve ortak araştırma birimleri
|
|||||||||||||||||||||||||||
Fakültemizde
kurumlar arası işbirliklerini, disiplinler arası girişimleri, ortak
girişimleri özendirecek ulusal ve uluslararası mekanizmalar mevcut
değildir. Giresun Üniversitesi İlahiyat Fakültesi tarafından 06-08 Ekim
2023 tarihlerinde “26.
Kelam Anabilim Dalları Koordinasyon Toplantısı ve İnancın Ahlakı Sempozyumu”
düzenlenmiştir. |
|||||||||||||||||||||||||||
Kanıtlar
|
|||||||||||||||||||||||||||
C.3. Araştırma
Performansı
|
|||||||||||||||||||||||||||
C.3.1.
Araştırma performansının izlenmesi ve değerlendirilmesi
|
|||||||||||||||||||||||||||
Her yıl sene
sonunda bölümlerden/anabilim dallarından düzenli olarak alınan ve bu kısmın
kanıtlar kısmında da örnek olarak sunulan yıllık faaliyet raporları ile
öğretim elamanlarının/araştırmacıların performansları izlenmekte ve
değerlendirilmektedir. “Giresun Üniversitesi İlahiyat Fakültesi
Faaliyet Raporu”nda 2023 yılında
fakültemiz öğretim elamanlarının akademik çalışmaları toplu bir şekilde
tablolar halinde gösterilmiştir. |
|||||||||||||||||||||||||||
Kanıtlar
|
|||||||||||||||||||||||||||
C.3.2.
Öğretim elemanı/araştırmacı performansının değerlendirilmesi
|
|||||||||||||||||||||||||||
Teşvik ve
ödüllendirme iş ve işlemleri “Akademik Teşvik Yönetmeliği”, “Giresun
Üniversitesi Yurtiçi ve Yurt Dışı Bilimsel Etkinliklere Katılımı Destekleme
Yönergesi”, “Giresun Üniversitesi BAP Hazırlama, Değerlendirme ve İzleme
Yönergesi” hükümleri gereğince yerine getirilmektedir. 2023 yılında
fakültemizden toplam 18 öğretim elemanı akademik teşvik ödeneği almaya hak
kazanmıştır. Ayrıca, her yıl sene sonunda bölümlerden/anabilim dallarından
düzenli olarak alınan ve bu kısmın kanıtlar kısmında da örnek olarak sunulan
yıllık faaliyet raporları ile de öğretim elamanlarının/araştırmacıların
performansları izlenmekte ve değerlendirilmektedir. |
|||||||||||||||||||||||||||
Kanıtlar
|
|||||||||||||||||||||||||||
TOPLUMSAL KATKI
|
|||||||||||||||||||||||||||
D.1. Toplumsal Katkı
Süreçlerinin Yönetimi ve Toplumsal Katkı Kaynakları
|
|||||||||||||||||||||||||||
D.1.1.
Toplumsal katkı süreçlerinin yönetimi
|
|||||||||||||||||||||||||||
“Dinin ana
kaynaklarına bağlı kalınarak, İslami ilimlerin etkili bir şekilde kavranıp
özümsenmesini sağlamaya dönük akademik çalışmalar yapmak ve bu çalışma
bilincini fakülte bünyesine yerleştirmek, Fakülte öğrencilerinin
yetiştirilmesinde olduğu kadar başta Giresun ili ve çevresi olmak üzere
ulusal ve uluslararası alanda bilimsel katkı sağlamak, araştıran, bilen,
farklılıklara açık, tarihi köklerinden haberdar, bugünü kavrayan ve yarına
yönelik öngörülerde bulunan bireyler yetiştirmek” misyonunu benimseyen
Fakültemiz, en önemli dış paydaşlarından birisi olan İl Milli Eğitim
Müdürlüğü ile koordineli bir şekilde çalışmaktadır. Fakültemiz öğrencileri
“Öğretmenlik Uygulaması” ve “Okul Deneyimi” derslerinin uygulama kısımlarını
İl Milli Eğitim Müdürlüğü’ne bağlı devlet okullarında “Okul Deneyimi ve
Öğretmenlik Uygulaması Yönergesi” ve ilgili diğer mevzuat(lar)
hükümleri gereğince yerine getirmektedirler. Bu bağlamda 2020-21
eğitim-öğretim yılı güz dönemi “Öğretmenlik Uygulaması Dersinin
Gerçekleştirme Düzeyini Değerlendirme Durum Raporu” ile mezkûr dersin sayısal
verilerini gösteren tablo kanıtlar kısmında sunulmuştur. Ayrıca 2023
yılı içerisinde Fakültemiz tarafından kurulan Giresun İslami İlimler vakfı
aracılığıyla Ramazan ayı içerisinde Giresun halkından ihtiyaç sahibi olanlara
200 adet yardım kolisi dağıtımı gerçekleştirilmiştir. Giresun
İslami İlimler vakfı olarak 120 öğrenciye çeşitli zamanlarda doğrudan ve
dolaylı olarak burs yardımında bulunulmuştur. |
|||||||||||||||||||||||||||
Kanıtlar
|
|||||||||||||||||||||||||||
D.1.2.
Kaynaklar
|
|||||||||||||||||||||||||||
Fakültemizde
gerek kurum içi gerekse kurum dışı Toplumsal katkı faaliyetleri için ayrılmış
bir ödenek/bütçe bulunmamaktadır. |
|||||||||||||||||||||||||||
D.2. Toplumsal Katkı
Performansı
|
|||||||||||||||||||||||||||
D.2.1.Toplumsal
katkı performansının izlenmesi ve değerlendirilmesi
|
|||||||||||||||||||||||||||
Fakültemizde
toplumsal katkı hedeflerine ulaşılıp ulaşılmadığını belirlemek amacıyla spesifik olarak tesis edilmiş bir mekanizma
bulunmamaktadır. Bu husus fakültemizin geliştirilmeye açık yönüdür. |
|||||||||||||||||||||||||||
SONUÇ VE DEĞERLENDİRME
|
|||||||||||||||||||||||||||
Sonuç ve Değerlendirme
|
|||||||||||||||||||||||||||
Güçlü Yönleri ile
İyileşmeye Açık Yönler
|
|||||||||||||||||||||||||||
GÜÇLÜ
YÖNLERİMİZ LİDERLİK -Fakülte
yönetiminin kalite süreçlerini sahiplenmesi ve yüksek motivasyonu, -Birim Kalite
Komisyonunun Kalite süreçlerinde etkin olması, -Fakültemizin misyon, vizyon, değer ve stratejik hedeflerinin
belirlenmiş olması, -Dış
paydaşlarımız ile (Milli Eğitim Müdürlüğü, İl Müftülüğü gibi) işbirliği
içerisinde olma, -Memnuniyet
anketlerinin yapılması ve sonuçlarının kamuoyu ile paylaşılması -Fakültemiz
Birim Kalite ‘da üye olarak öğrenci temsilcisinin yer alması ve
öğrencilerimizin bu yolla kalite süreçlerine katılım göstermeleri, -Atama,
yükseltme ve görevlendirme kriterlerinin şeffaf bir
şekilde kamuoyu ile paylaşılmış olması, -Genelde
üniversitemizde özelde ise fakültemizde atama, yükseltme ve görevlendirme iş
ve işlemlerinin yasal mevzuatlar gereği güvence altına alınması, -Fakültemizde
insan kaynakları, mali kaynaklar ile taşınır ve taşınmaz kaynaklarının
tümünün etkin ve verimli kullanılmasında işlevsel bir görev dağılımının
yapılmış olması, -Fakültemizde
ihtiyaç duyulan alanlardaki akademik ve idari personel talebinin fakülte
yönetimine bildirilmesi eyleminde görülen şeffaflık ve kolaylık, -Fakültemizdeki
akademik/idari faaliyet ve hizmetlerin sonuçlarının anlaşılabilir, karar
vermeye yönelik, şeffaf ve güvenilir bir biçimde eksiksiz ve tam olarak
kamuoyu ile paylaşılması, -Fakültemizde bireysel ve kurumsal ilişkilerde “hürriyet,
eşitlik ve birliktelik” ilkesine yönetim ve idari yapıda azami ölçüde dikkat
edilmesi. EĞİTİM
ÖĞRETİM -Fakültemizde
Anabilim Dalı sayısının artarak 20'ye ulaşmış olması, - 2023 yılı
itibariyle akademisyen ihtiyacının karşılanmasıyla her anabilim dalında derse
girecek en az bir öğretim üyesi ihtiyacının tamamlanmış olması, -Bölümlerin/Anabilim
Dallarının ders, sınav programları ve sınav gözetmenlikleri iş ve
işlemlerinin “Ders
Programları, Sınav Programları ve Sınav Gözetmenlikleri Komisyonu”
tarafından yapılması, -Fakültemiz
bölümlerinin/anabilim dallarının ders bilgi paketleri/kataloglarının web
sitemiz aracılığıyla iç ve dış paydaşlarımız ile paylaşılmış olması, - YÖK
tarafından belirlenen ve 2018 yılında güncellenmesi yapılan ders programı
uygulaması ile seçmeli dersler ile zorunlu dersler arasında mutlak bir
dengenin kurulmuş olması, -“Okul
Deneyimi” ve “Öğretmenlik Uygulaması” derslerinin “Eğitim Fakültesi Okul
Deneyimi ve Öğretmenlik Uygulaması Yönergesi” esasları gereğince yürütülmesi, -Fakültemiz ile
Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı’nın koordinesinde hazırlık öğrencilerine
yönelik “Oryantasyon Programlarının” düzenlenmesi, -Fakültemiz
bölümlerinin/anabilim dallarının ders programlarında yer alan öğretim
Teknolojileri, materyal tasarımı ve materyal geliştirme, özel öğretim
yöntemleri, sanat atölyeleri gibi uygulamaya dönük derslerde bireysel ve grup
çalışmalarına ağırlık verilmesi. -Fakültemizin
web sitesinde yer alan “DİMER” sekmesi üzerinden tüm öğrencilerimiz her türlü
şikâyet, talep ve önerilerini fakülte yönetimi ile paylaşabilmesi, -Fakültemiz
genelinde verilen Akademik Danışmanlık hizmetlerinin ilgili mevzuatlar
gereğince yapılması ve bu hususta yönetim-öğretim elamanı-öğrenci arasında
bir anlayış birliğinin oluşmuş olması, -Ders
görevlendirmelerinin öğretim elemanlarının öncelikli olarak uzmanlık alanı,
akademik özgeçmişi gibi kriterler dikkate alınarak
ilgili kurullar tarafından yapılıyor olması, -Fakültemizin
Merkez Güre Yerleşkesinde bulunması ve Üniversitemiz Merkez Kütüphanesi’nin
de bu yerleşkede yer alması nedeniyle öğrenci ve öğretim elemanlarımızın
ilgili kütüphanenin tüm olanaklarından yararlanmasının kolay olması, ARAŞTIRMA
GELİŞTİRME -2022 yılı
itibariyle fakültemizde Felsefe ve Din Bilimleri ile İslam Tarihi ve
Sanatları yüksek lisans programlarının olması -Üniversitemizin
Araştırma ve Geliştirme Politikası ile Fakültemizin araştırma ve geliştirmeye
dönük stratejik hedefi arasında bulunan pozitif tutarlılık, - Fakültemize
atanan akademik personelin yetkinliğinin ölçülmesi, izlenmesi ve
değerlendirilmesi iş ve işlemlerinin ilgili mevzuatlar gereğince güvence
altına alınmış olması, -Öğretim
elamanlarından alınan yıllık faaliyet raporları ile akademik ve araştırmaya
dönük performansların izlenmesi ve değerlendirilmesi, - Fakültemiz
akademik yapılanmasında yer alan bölümlerin/anabilim dallarının disiplinler
arası çalışmaya açık olmaları, - Fakültemiz
öğretim elemanları tarafından yapılan akademik çalışmaların BAP, TÜBİTAK gibi
kurum ve kuruluşlar tarafından desteklenmesi, -Dış
paydaşlarımız tarafından düzenlenen çevrimiçi etkinliklere fakültemiz öğretim
elamanlarının katılım göstermeleri. -Fakültemiz
öğretim elemanları tarafından fakültemiz öğrencilerine uzmanlaşmak
istedikleri alanlarda ilave derslerin yapılması. TOPLUMSAL
KATKI -Fakültemiz
bünyesinde kurulan İslami İlimler vakfı aracılığıyla fakültemizde okuyan
ihtiyaç sahibi ve/veya başarılı öğrencilere burs imkanının
sağlanması. -Fakülte vakfı
aracılığıyla ilimizde bulunan ihtiyaç sahibi kimselere her yıl yardım kolisi
dağıtılması. -Fakültemiz
öğretim elemanları tarafından toplumsal katkı için seminerler düzenlenmesi. GELİŞTİRMEYE
AÇIK YÖNLERİMİZ LİDERLİK - Fakülte
genelinde kalite kültür ve ikliminin tam anlamıyla tesis edilememiş olması, -Mezun Bilgi
Sisteminin kullanım açısından etkin ve işlevsel olmaması nedeniyle bu hususta
bir izleme ve iyileştirme sisteminin tesis edilmemiş/edilememiş olması, -Kalite güvence
sistemindeki uygulamaların bilgi yönetim sistemine tam olarak entegre edilememiş olması. -Fakültemiz bünyesinde
“engelsiz üniversite” koşullarının henüz oluşmaması, engelli öğrenciler için
herhangi bir asansör ya da uyarıcı bir düzeneğin bulunmaması, -Fakültemizde
kurum içi kaynakların tanzim edilmesi amacıyla düzenlenmiş bir “İç Kaynak Kullanım Yönergesi”nin
bulunmaması, - Fakültemizde
kurumlar arası işbirliklerini, disiplinler arası girişimleri, sinerji yaratacak ortak girişimleri özendirecek ulusal ve
uluslararası mekanizmaların bulunmaması, -Fakültemize
özgü toplumsal katkı hedefine ulaşılıp ulaşılmadığını belirlemek amacıyla
sistemleştirilmiş ve tesis edilmiş bir mekanizmanın bulunmaması. - Genelde
üniversitemizde özelde ise fakültemizde mezunlarla iletişim ağının tam olarak
tesis edilememiş olması, - Genelde
üniversitemiz özelde ise fakültemizde akademik ve idari mekanizmadaki
performans değerlendirme sisteminin istenilen seviyede olmaması, - Fakülte
öğretim elemanlarının oda ihtiyaçlarının karşılanması hususundaki
eksikliklerin bulunması, - Fakültede
eğitim-öğretim ihtiyacının karşılanması konusunda sınıf yetersizliği, fakülte
binası yapısında yer alan olumsuz fiziki koşulların bulunması, ARAŞTIRMA
GELİŞTİRME -Genelde üniversitemizde
özelde ise fakültemizde akademik yayın yapma, yurt içi/yurt dışı kongre, sempozyum gibi bilimsel etkinliklere katılma gibi
hususlarda öğretim elemanlarına sağlanan maddi olanakların oldukça yetersiz
olması, -Fakültemizde
araştırma ve geliştirme faaliyetleri için ayrılan mali kaynakların oldukça
sınırlı ve yetersiz kalması, -Akademik yayın
yapma, yurt içi/yurt dışı kongre, sempozyum gibi
bilimsel etkinliklere katılma gibi hususlarda öğretim elemanlarına sağlanan
maddi olanakların oldukça yetersiz olması. EĞİTİM
ÖĞRETİM -Fakültemiz bünyesinde
akredite olmuş herhangi bir akademik ve idari birimin (bölüm, anabilim dalı)
bulunmaması, -Fakülte
genelinde eğitim-öğretim araç-gereç ve materyal temini ile teknolojik
donanımda karşılaşılan yetersizlikler. - Fakültemizin,
bağış ve sponsorluk yoluyla kurum dışı fonlamalar yoluyla kazanım sağladığı
proje desteği, sponsor geliri, bağış vb.
kalemlerinin sınırlı olması, TOPLUMSAL
KATKI -Fakültemizde
gerek kurum içi gerekse kurum dışı Toplumsal katkı faaliyetleri için ayırmış
olduğu bir ödenek/bütçenin bulunmaması, -Fakültemizde
hizmet veren eğitim birimlerinin hizmet mekânlarının ve sosyal alanlarının
yetersiz olması. -Fakültemizin
yerel yönetimler, meslek odaları, sivil toplum kuruluşları ve sanayi
kuruluşları gibi dış paydaşları ile olan ilişkisinin arzulanan düzeyde ve
yeterlilikte olmaması/olamaması. |
|||||||||||||||||||||||||||